SimCity nevkročilo mezi hráče správnou nohou
zdroj: tisková zpráva

SimCity nevkročilo mezi hráče správnou nohou

8. 3. 2013 16:36 | Téma | autor: Adam Homola |

Po deseti letech od posledního klasického SimCity vyšel nový díl, který ale na trh tou správnou nohou nevykročil. Nutnost být při hraní neustále připojen k internetu se opírá o designové rozhodnutí, které zní docela zajímavě. Bohužel se stalo to, co postihlo i Diablo III a prakticky všechny online a MMO hry při jejich spuštění. EA těžce neodhadla počet hráčů, kteří budou chtít hrát nové SimCity hned první den a množství hráčů výrazně přesáhlo kapacitu serverů. Výsledkem je nešťastný stav, ve kterém sice spousta lidí hrát může, ale řada z nich má problémy s připojením do hry, odpojováním z probíhající hry atd.

Situace zašla tak daleko, že Amazon přestal prodávat digitální verzi hry a Polygon kvůli těmto technickým problémům snížil hodnocení SimCity z původních 9,5 na 4 body z 10. Maxis musel přistoupit k vypnutí některých nekritických herních systémů (žebříčky, achievementy, regionální filtry) a znemožnil hraní hry na nejvyšší rychlost Cheetah. Omezení herních prvků ani přidání dvou nových serverů bohužel nijak výrazně nepomohlo a velká část hráčů v USA se i nadále potýká s problémy. Servery v Severní Americe se prý zaplnily jen několik hodin po vydání hry. Spuštění SimCity v Anglii bylo prý už o něco klidnější, zatímco Asie na tom není také moc dobře.

Hlavní šéfová Maxisu, Lucy Bradshaw, pro Kotaku potvrdila, že problémy se rozhodně netýkají všech hráčů. Globálně prý hrají bez problémů tisíce hráčů a jen posledních 24 hodin se podle Bradshaw postavilo přes 700 tisíc měst. “Spoustu hráčů ale postihla nestabilita serverů a tím pádem bylo spuštění hry v Severní Americe výzvou. Je také evidentní, že hráči v Evropě a Asii zažívají podobnou frustraci. Naší prioritou je rychle a dramaticky navýšit počet serverů a jejich stabilitu, čímž zároveň zvýšíme počet hráčů, kteří mohou být najednou připojení ke hře. Servery jsme přidali dnes a další přibudou o víkendu,” řekla ve vyjádření pro Kotaku Bradshaw.

Bradshaw se také v interním emailu pro zaměstnance Maxisu vyjádřila nejen k problémům se servery, ale také k tomu, jak tyto problémy snížily hodnocení v recenzi. K internímu emailu se dostal Polygon, který snížil hodnocení ve své recenzi. Bradshaw doslova napsala: “Ráda bych řekla, že to není fér - že hodnocení za hru by neměly ovlivnit problémy se servery. Ale ono to je fér. SimCity je online hra a jak kritici, tak hráči mají plné právo očekávat plynulý zážitek od začátku do konce. Já a celý tým v Maxisu na sebe bereme plnou odpovědnost.” Zbytek interního emailu jen víceméně kopíruje prohlášení, která jednotliví zaměstnanci firmy píší v posledních dnech na fóra, sociální sítě a poskytují je médiím.

Problémy s nedostatečnou kapacitou serverů potvrdila i komunitní manažerka LadyCoconut na oficiálních fórech, stejně jako senior producentka Kip Katserelis. Ta vysvětlila, že za vypínám některých herní prvků je snaha serverům ulevit do takové míry, aby mohly přijmout více hráčů. V týdnu se SimCity dočkalo třech nových serverů, stejně jako několika aktualizací a údržby.

V souvislosti s problémy serverové infrastruktury začalo na internetu kolovat také několik fám a nepravd. EA se skrze oficiální Twitter účet Originu vyjádřila k obavám, že by snad mohli hráči, kteří si řekli o vrácení peněz, dostat ban. To zástupci EA vyvrátili a odkázali hráče na obchodní podmínky Originu. Tam se také můžete mimo jiné dočíst, že pokud jste si zakoupili digitální kopii SimCity přes Origin, nemáte nárok na vrácení peněz, výměnu, nebo jakoukoliv změnu objednaného a zakoupeného zboží.

Zlepšení situace se očekává po víkendu, kdy přibudou další servery a záplaty. Společně se zlepšováním dostupnosti by se měly také zapínat vypnuté funkce hry. Pro Games hraje SimCity na recenzi Honza Horčík, který žádné zásadní problémy s připojením nebo stabilitou hry zatím nezaznamenal.

Nejnovější články