Secret World nabídne poutavý příběh, ale můžete ho ignorovat
zdroj: tisková zpráva

Secret World nabídne poutavý příběh, ale můžete ho ignorovat

24. 2. 2012 17:43 | Téma | autor: Aleš Smutný |

The Secret World je tak trochu černý kůň letošního MMO závodu.

Urban fantasy s důrazem na příběh vypadá atraktivně a my doufáme, že tahle sázka vyjde. Ovšem, co se týká onoho příběhu, na němž logicky musí tenhle svět, existující za oponou běžné každodenní reality stát, Joel Bylos z Funcomu vysvětluje, že je jen na vás, zda mu budete věnovat pozornost.


Podle něj mají MMO hry obecně velké mezery v tom, jak pracují s příběhem. „To je prostě celá věc kolem vyprávění. Cutscény a takový materiál, buď skrz ně začnete příběh vnímat a začne vás zajímat, nebo se na něj vy*erete a vůbec mu nebudete věnovat pozornost. Podle mě se právě takhle má MMO popasovat s příběhem. Hru to obohacuje“. Nicméně, nemáme prý čekat, že by právě příběh Secret World nebyl atraktivní.

Podle Bylose se většina hráčů dostává k MMO bez nějaké motivace směrem k vyprávění. A Funcom se snaží, aby právě v této hře tomu bylo jinak. Základním prvkem by mělo být dumání hráčů nad tím, co se vlastně děje. „Pokud začnou lidé pátrat po příčinách, motivech a tak, i jejich přátelé, kteří na příběh moc nedají, mohou být vtaženi. Je to jako první sezóna Ztracených, pokud mám použít analogii. Spousta otázek, pár odpovědí a my chceme, aby o tom lidé debatovali“.

Je otázkou, zda není Bylos a celý Funcom trochu moc optimistický, co se týče většinového hráče. Bylo by krásné dumat nad indiciemi a motivy, vnímat celkový kontext konspirace... ale vsadím se, že vám pak vždycky doprostřed toho dumání vpadne človíček s výkřikem „pwned, stupid n00bz!“ a zadupe dumání a atmosféru do prachu. Ale třeba se mýlím. Kéž bych se mýlil.

Každopádně je dobře, že se tvůrci nyní snaží soustředit i na příběhovou stránku MMORPG. BioWare pojali SW:TOR z tohoto pohledu svérázně a nabídli hru, v níž teoreticky můžete řešit jen onen příběh a ignorovat ostatní hráče. Víceméně. Secret World se zjevně pokusí o kombinaci tohoto přístupu a tradičního MMORPG, kde přestanete nějaké dějové pozadí a jemné nuance vnímat po dvou hodinách hraní.

Nejnovější články