Relic přiznává porážku a dává od neúspěšného Dawn of War III ruce pryč
zdroj: tisková zpráva

Relic přiznává porážku a dává od neúspěšného Dawn of War III ruce pryč

9. 2. 2018 12:25 | Téma | autor: Adam Homola |

Strategie Warhammer 40 000: Dawn of War III není stará ani rok, a už to má za sebou. Kdyby šlo o čistě online titul, mohli bychom asi mluvit o jeho zavření. Jenže jde o klasickou singleplayerovou strategii s přidaným multiplayerem, a tak je lepší to formulovat následovně: vývojáři od ní dávají ruce pryč a mezi řádky prohlašují, že už žádný další obsah nebude. Důvod? Její neúspěch.

Původní plán s přidáváním nových ras, frakcí a dalších herních prvků počítal. Nikdy jsme se ale nedočkali regulérního oznámení datadisku, nebo třeba sady DLC. Teď už je víceméně jasné, že k tomu nikdy nedojde. Sázka na příklon k žánru MOBA nevyšla, fanoušci hru opustili, nováčky Dawn of War III nepřilákal, a tak je se vším konec.

Vývojáři to v oficiální zprávě potvrdili například webu Rock, Paper, Shotgun. Upřímně napsali, že hra při vydání neprodávala tolik kopií, kolik od ní očekávali, a zklamaly je i prodeje v následujících měsících. Dawn of War III se nechytl ani po slevách.

„Když hra neuspěje, musíte změnit plány. A v případě Dawn of War III potřebný základ pro vývoj dalšího obsahu jednoduše nemáme,“ napsali tvůrci pro RPS. Společně s vydavatelem SEGA a Games Workshop pracují na promyšlení dalšího postupu, zatímco se studio postupně přesouvá na jiné projekty.

zdroj: Archiv

Těmi není nic jiného než další hra ze série Age of Empires a ještě jeden doposud neoznámený titul. Nad absencí další podpory či nového obsahu pro Dawn of War III ale nakonec nijak zvlášť smutnit nemusíme. Před očima nám tu neumírá žádná výjimečná a oslavovaná hra. Strategie od Relicu balancovala jen lehce nad průměrem, a i uživatelské recenze na Steamu jsou obecně smíšené, zatímco ty nedávné jsou spíše záporné.

Kritikou nešetřil v recenzi na Games ani Aleš, který napsal: „Je klišovitě nenápaditá a vybírá si ty nejsnáze pochopitelné motivy, které můžete vyměnit za jakékoliv generické fantasy či sci-fi.“ Přitom dodal, že „Dawn of War III je dobrá realtime strategie. Nadprůměrná. Solidní. Rozhodně neurazí. Ale ani nenadchne. Není výjimečná. Nezažil jsem okamžik, kdy by se mi nad něčím tajil dech, kdy bych byl nadšený. Kdy bych se těšil na to, až zkusím novou jednotku, odkrojím další kus z příběhu.“

Tím se opět dostáváme k tomu, že vydat dnes velkou a drahou hru, která je jen „docela fajn“, už zoufale nestačí. Nestačilo to Paragonu, Giganticu a řadě dalších, a nestačilo to ani Dawn of War III. Podle Steamcharts zůstala u hry aktivní komunita čítající pouhé stovky hráčů. Podle dlouhodobého grafu je navíc dobře vidět, jak hře nepomohly ani slevy, ani bezplatné víkendy.

Nejnovější články