Quake Live přechází z F2P verze na jednorázově placenou, ovšem ne bez problémů
zdroj: tisková zpráva

Quake Live přechází z F2P verze na jednorázově placenou, ovšem ne bez problémů

29. 10. 2015 14:28 | Téma | autor: Aleš Smutný |

V oblíbené onlinovce Quake Live po čerstvém updatu nezůstal kámen na kameni, alespoň z pohledu dlouholetých hráčů. Update totiž znamená totální přechod hry na Steam, s čímž se pojí i pár povinností a změn, které, celkem logicky, naštvaly spousty členů komunity. Pro začátek je tu fakt, že hra opouští free-to-play model a stává se titulem, za nějž jednorázově platíte a to 10 eur. Tím samozřejmě mizí prémiové členství, jež si šlo platit a ti, kteří jej měli v době updatu aktivní automaticky dostali hru na Steamu zdarma.

Oficiální prohlášení zní: „Dnešek znamená nový začátek pro Quake Live. Loni jsme naši platformu rozšířili na Steam a dnes končíme provoz našeho starého launcheru a služeb ve prospěch plné integrace do Steamworks. Nově tedy pro systémy přátel, chatu, lobby, voice chatu, server browseru, achievementů plně využíváme Steam a jeho Workshop.“ Tvůrci navíc zdůrazňují, že s odstraněním systému prémiového členství se nyní všichni hráči vlastnící hru dostanou ke stejnému obsahu a za stejných podmínek.

Nemyslím, že přechod z F2P na placenou verzi je nějak tragický, protože deset eur moc není a pro samotnou hru je plná integrace se Steamem spíše výhodou. Plus, jednorázová platba je rozhodně lepší, než pravidelně placené členství. Problém ovšem spočívá ve faktu, že samotný update a přechod způsobil totální chaos ve statistikách, klanech, uživatelských jménech apod. V prvé řadě se ztratily statistiky spousty uživatelů, mnohdy často veteránů, kteří byli se hrou od samotného začátku – a to je už pět let. Někteří přišli i o svá uživatelská jména, seznamy přátel, preference atd. De facto se rozpadly celé klany.

Důvodem je zřejmě přechod na Steam API, která prostě neumožnila smysluplný přenos dat ze starého systému launcherů hry, tím spíše, že nyní bude hra pracovat se Steam ID a tím pádem uživatelská jména prostě zmizela. Na rovinu, pro hru samotnou je přechod na Steam a plná integrace Woskhopu v dlouhodobém hledisku nesmírně přínosná a užitečná. Kromě toho, že Steam prostě lépe láká nové uživatele, Workshop umožní tvorbu uživatelského obsahu, nových map, předmětů apod. Z uživatelského hlediska by mělo být mnohem snazší pracovat se seznamy přátel, volením specifických módů apod. Jenže...

...jenže tohle všechno přišlo jako blesk z čistého nebe a zasáhlo komunitu naprosto nepřipravenou. A v případě Quake Live jde o komunitu věrnou, kovanou roky společného hraní a samozřejmě i háklivou na změny. Ztráta statistik, uživatelských jmen a seznamů přátel by rozhodila jakoukoliv komunitu hráčů, ale tady jde ze strany id Software přístup slona v porcelánu a diplomatického eléva.

zdroj: Archiv

Není tedy divu, že nemalá část hráčů zuří a vyhrožuje odchodem do jiné hry. Nutno ale dodat, že další hráči si pochvalují plnou integraci do systému Steamu a využití Steam ID. Quake Live nejspíše nečeká nuzný konec, jak se mnozí naštvaní domnívají, ale rozhodně bude zajímavé sledovat vývoj hráčské základny.

Nejnovější články