Pro tvůrce Darksiders II je práce s PS3 jako osina v zadku
zdroj: tisková zpráva

Pro tvůrce Darksiders II je práce s PS3 jako osina v zadku

22. 7. 2011 12:44 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Za tímto jadrným prohlášením stojí Marvin Donald ze studia Vigil, které pracuje na akčním RPG Darksiders II.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Není to poprvé, co se vývojáři ozvali ohledně problémů s vývojem na konzoli od Sony, ale asi nikdy to neučinili takto otevřeně a přímočaře. „Pracovat na ní je prostě děs. Po pěti letech si na ní teprve lidé zvykají? To znamená, že je to osina v zadku.“

Hlavní problém Vigilu je podle Donalda s pamětí přístroje. Podle něj je mnohem méně přístupná pro vývojáře a svým způsobem je omezuje. „Dokonce i jako výtvarník, který na hře pracuje, musím přemýšlet stylem – OK, moje textury jsou moc velké. Mám problém, protože něco, co jsem udělat způsobuje pád X360, protože tu mám 2048, i když tu má být maximálně 1024“. Na PS3 to ovšem není takto jendoduché.

„Na PlayStation 3 jsou materiály v jiných sektorech a pokud se jeden z nich zvětší, celý systém spadne. V tomhle je PS3 prostě víc citlivá. Jsou tu věci, které tu zkrátka dělat nejdou nebo se musí dělat jinak. Takže jo, je to bolestivá osina“. Donald si samozřejmě hned vysloužil spoustu kritiky ze strany fanoušků Sony, nicméně jde o opakující se motiv, který nedělá technickému oddělení Sony příliš dobré PR. Na druhou stranu, stejně tak mohou být současné stížnosti užitečné vzhledem k tomu, že se jistě už kutí pokračovatel konzole, která by mohla být z hlediska vývojáře více user friendly.

Nejnovější články