SimCity a multiplayer? Leda kdyby jeden hráč dostal do rukou Godzillu, která tomu druhému rozšlapává domečky. Jenže podle Jasona Habera, který na nejnovějším SimCty pracuje, byl multiplayer pro tuhle hru určen od začátku, jako více než vhodný. Hra tak byla prý od základu tvořena, aby zvládla kooperaci či konkurenci více hráčů a jejich měst.
„V reálném světě přece města neexistují v bublinách“, vysvětluje Haber. „Rozhodnutí z jedné metropole ovlivní i ty další a volby učiněné v jiných městech ovlivní i vás“. Což zní jen logicky, ale člověk má pořád trochu problémy představit si, jak to bude fungovat v reálu, pokud si odmyslíme onen nápad s Godzillou.
Podle Habera multiplayer přinese více možností ohledně zaměření města. „Budete moci hrát různými styly. Pokud začnete hrát a kolem vás už budou lidé s rozvinutými městy, podělí se třeba o zdroje a pomohou vám začít opravdu rychle. Budete se také moci specializovat na určitou vývojovou cestu. Pokud se budete chtít stát městem kasin, zaměřit se čistě na zábavu, do toho. Nebo se staňte energetickou velmocí a zásobujte celý region elektřinou. A klidně to udělejte jen s pomocí větrných elektráren“.
Což ovšem vyvolává i otázky. Když budu produkovat hodně znečištění, pokazím někomu jinému cestu za ekologickým městem? A co třeba výbuch elektrárny? A co ta Godzilla...? Každopádně by mohl multiplayer hře dát úplně nový rozměr.