Jestli nyní čekáte nějaké to strašidelné „ale“, tak čekáte správně. Realita herního trhu a nutnost vydávat hry multiplatformově totiž funguje částečně jako stopka, která nutí vývojáře k racionální volbě mezitím, co je možné, co by chtěli a co je realizovatelné, aby byl výsledek, co možná nejlepší na všech třech hlavních platformách. „Nemůžeme si však říct. ‘Zaměříme se na PC a na konzole kašleme.’ Snažíme se na konzolích dosáhnout možného maxima,” dodává Keen a k (malé) radosti PC hráčů tím naznačuje, že omezené možnosti konzolí rozhodně při vývoji Far Cry 3 hrají roli, ale hlavní platformou je PC. Tvůrci se snaží v případě PC verze zajít tak daleko, jak jen mohou, aby to mohli alespoň náznakem převést i na konzole.
Keen tuto domněnku potvrzuje, když říká: “Nijak se netajíme tím, že hlavní platformou je PC a všechno ostatní se od tohoto faktu odvíjí. Ve hře prostě budou segmenty, které konzole nezvládnou tak dobře, jako PC. Jednotlivé verze se tedy budou v jistých částech lišit, ale budeme se ten rozdíl snažit minimalizovat, jak to jenom jde.”
Aby se však majitelé konzolí necítili odstrčeni, protože si samozřejmě taky přejí, aby jejich verze byly co nejlepší, tak je Keen ujišťuje a láká na překvapení: “Až odhalíme, jak vlastně konzolové verze vypadají, tak budou podle mě hráči překvapeni. Jasně, jsou tam (oproti PC verzi) rozdíly, ale ne takové, jaké možná všichni čekají.”
Vývojáři Far Cry 3 mají oproti konkurenci jednodušší roli v tom, že z Far Cry 2 zdědili poměrně odladěnou multiplatformovou technologii, která dokáže zařídit, aby hra na PC vypadala a hrála se, tak jak se očekává a zároveň, aby nezklamala konzolové publikum. Přesto jsme nesmírně zvědaví, jak bude konzolová verze vypadat, protože na letošní E3 jsme v běhu viděli PC verzi (a vy koneckonců také), která na pohled rozhodně nebudila dojem ořezanosti a omezenosti kvůli konzolím.