Příběh Titanfall bude o dvou úhlech pohledu
zdroj: tisková zpráva

Příběh Titanfall bude o dvou úhlech pohledu

27. 1. 2014 11:37 | Téma | autor: Aleš Smutný |

V souvislosti s multiplayerovou střílečkou Titanfall se mluví primárně o tom, že ve hře budou normální pěšáci, schopní skákání po zdech a střechách, a Titáni, obrovití bitevní roboti řiditelní hráči i umělou inteligencí. Také jsme se dozvěděli, že v multiplayeru bude kromě hráčů přítomna i AI, takže kampaň ve hře bude a zároveň ne.

Zní to dost matoucím způsobem a tajnosnubná vyjádření z Respawnu vyjasnění situace moc nepomáhají. Pod všemi těmi hesly se však dá najít fakt, že půjde hrát kampaň pouze v rámci multiplayeru. Podle vyjádření Mohammada Alaviho z Respawnu se do hry můžete připojit ze soukromé lobby - pak budete hrát sami proti AI.

Unikátnost Titanfall, o které se tolik nemluví, tkví právě v propojení online složky s příběhovým vykreslením a atmosférou. Alavi vysvětluje, jak to s tím faktickým přenesením příběhu do hry tedy bude. „Ukázali jsme už třeba evakuaci pomocí výsadkových lodí, kdy prcháte před nepřátelskou přesilou. V jiném demu jsme předvedli, jak dobytí a udržení určitých bodů ovlivňuje osud vlajkové lodi Redeye. Nejde o příběhový prvek, který se vždy odehraje stejně. Vy máte kontrolu nad tím, zda loď a její kapitán přežijí“.

Atmosféru by měli živit i AI vojáci. Sami budou plánovat strategii v misi, poskytovat krycí palbu a reagovat na to, co děláte - ať už půjde o reakci na zničení Titána, nebo prostě na to, co máte za vybavení. Občas vám mimo boj zasalutují a poděkují pokud jste zrovna tohohle vojáčka zachránili v nějaké drsné situaci. AI vojáci by měli reagovat na dění na bojišti, ošetřovat zraněné spolubojovníky nebo propadat panice, když jim Titán právě rozšlápl zbytek jednotky. Výsledkem by měl být uvěřitelný a plastický svět.

...

Respawnem popisované propojení multiplayeru a příběhové kampaně zní lákavě. Tím spíše, že by ve hře nějaký příběh měl být a hlavně bude hratelný ve dvou kampaních, tedy za každou stranu – Interstellar Manufacturing Corporation a Milici. „Pokud hrajete za Milici, uvidíte jednu část konfliktu. Jak se bude zápletka rozvíjet", vysvětluje Alavi „budete více poznávat hlavní hrdiny a jejich motivace a příběhové pozadí. A i když zápletka dává od začátku do konce naprostý smysl, bude to jen polovina celkového obrazu. Abyste plně pochopili události, budete si muset zahrát i druhou kampaň. Je vážně skvělé vidět, jak 'nepřátelé' vidí frakci, za kterou jste zrovna dohráli, a jak propaganda umí démonizovat protivníky“.

Ve spojení s multiplayerovou složkou by mohlo podobné zpracování kampaně přinést zajímavý výsledek. Jak budete postupovat v kampani, odemknou se jednotlivé mise, k nimž se můžete vracet - půjdou hrát jako klasické „mapy“ v multiplayerovkách. Během hraní také naberete zkušenosti, které budete dále, jak už je dnes zvykem, investovat do určených vlastností. Titanfall vyjde 13. března na PC, X360 a Xbox One.

Nejnovější články