Popularita a prodeje Garry’s Mod se každým rokem násobí
zdroj: tisková zpráva

Popularita a prodeje Garry’s Mod se každým rokem násobí

29. 11. 2013 16:25 | Téma | autor: Adam Homola |

Když vás někdo vzbudí uprostřed noci, abyste mu vyjmenovali nejúspěšnější indie projekty, asi z vás nevypadne jako první Garry’s Mod. Poslední dobou je internet plný úspěšných příkladů z Kickstarteru, ale Garry’s Mod je starší než Kickstarter samotný. Svérázná “nehra” má navíc úplně opačnou křivku prodejnosti, než běžné hry - ty vystřelí nahoru v prvních dnech a týdnech po uvedení na trh, zatímco v následujících měsících prodeje obvykle klesají a klesají, až přijde další díl nebo nová hra. Garry’s Mod to má ale jinak, protože je nyní prodávanější než kdy jindy a nevypadá to, že by se měl zastavit.

Proč Garry’s Mod v prodejích tak masivně roste? To nikdo neví. Neví to ani Garry. Má ale několik teorií, které prozradil v rozhovoru pro Rock, Paper, Shotgun. Jako první je samotný Steam a jeho stále narůstající popularita. To jeho hře určitě neuškodí - Garry je na Steamu závislý a čím víc roste Steam, tím víc může růst i jeho hra. Jednu z největších zásluh ale tvůrce modu přiděluje uživatelskému obsahu. Některé věci, které tam lidé tvoří, jsou prý jako samostatné hry. Když pak vyjdou, hráči si je chtějí vyzkoušet a tak kupují...

Pomohl také obsah z Portal a Team Fortress 2 - obě to jsou oblíbené hry s velkou komunitou a hráči si chtějí zablbnout s obsahem, který mají rádi. Navíc přerod Team Fortress 2 na free to play taky neuškodil. “Když Valve vydala Source Filmmaker, spousta lidí si říkala, že Valve právě zabila GMod. Ale předpokládám, že hodně lidí, co si hrálo s SFM, o mé hře ani neví a udělali nějaký film. Pak chtěli použít nějaký hloupý efekt, který viděli v jiném filmu a zjistili, že ho někdo udělal v GModu, tak si ho taky koupili,” napsal Garry pro RPS.

Doslova masivní efekt na prodeje pak měly v posledních letech YouTube a Twitch. “Pokud 15 milionů lidí vidí, jak se někdo ve vaší hře baví, budou si ji chtít taky zahrát.” Hm, Garry by tohle mohl vysvětlit Nintendu, které se nedávno snažilo letsplayery tak trochu odstavit. Dalším velkým faktorem, kvůli kterému se GModu prorokovala smrt, ale opak byl pravdou, je Minecraft. Ten k sobě přilákal neuvěřitelné množství hráčů a spousta z nich pak hledala něco podobného, přičemž netrvalo dlouho a našli právě Garry’s Mod.

Posledním zmíněným faktorem jsou časté masivní slevy na Steamu. Ty do celého Steam ekosystému jednoduše přilákají velké množství nových lidí, spousta starých přitom se “vrátí” a GMod objeví. Ostatně, stačí se podívat na graf pod textem. Jde o model, který se velkým vydavatelům nehodí, ale pro maličký tým indie vývojářů je to skvělé. Nemusí vůbec řešit peníze a v klidu můžou připravovat novou hru. Bez vydavatelů, bez Kickstarteru, bez shánění investorů. Garry je prostě v klidu.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Nejnovější články