Nyní se ovšem (ne)vyjádřil Garth DeAngelis z Firaxis, a pokud jste fanoušky modů, úplně růžové zprávy to nejsou - ale dá se říci, že zase nejsou ani černé.
„Je to něco, co bychom rádi vyřešili, ale momentálně mámě ve frontě několik věcí, které jsme naplánovali už dříve“. Oněmi věcmi nejspíše budou chystaná DLC, což není nic špatného. Jak říká klasik, „když to nechceš, nekupuj to“. Ostatně, zda hráči DLC chtějí, se vždy odrazí na jejich prodejnosti a na tom, zda má cenu do tvorby dalších investovat. Nicméně i tak se ozývají podrážděné hlasy, jak si to může Firaxis dovolit, hned nevydat modderské nástroje.
Na jednu stranu je hezké vidět mody, alespoň ty vydařené, na druhou stranu modderské nástroje nikdy nebyly nutnou výbavou hry, jak se někteří lidé snaží tvářit. Tím spíše, že vytvoření smysluplných nástrojů chce čas a tedy i peníze, které se nevrátí. Nebudeme si zastírat, že primárním cílem Firaxis je vydat a prodat svá DLC, samozřejmě pokud o ně bude zájem. Pořád totiž mluvíme o byznysu, určitě nemalém, a tam jsou peníze až na prvním místě. Nutno říci, že zároveň někteří moddeři vidí Firaxis ne jako zakazující, ale prostě momentálně bez zájmu. Prý by šlo celkem jednoduše zlikvidovat momentální tvorbu modů pro hru, což zase Firaxis nedělá.
25. 10. 2012 14:34 | Téma | autor: Aleš Smutný |
Zatímco Firaxis včera oznámil obsah prvního DLC pro XCOM: Enemy Unknown, část komunity by ráda viděla nějaké modderské nástroje, protože XCOM prý není zase tak lehký k modování.