Podle Sony je hlavní konkurencí PS4 Pro klasické PC, ne Xbox One
zdroj: tisková zpráva

Podle Sony je hlavní konkurencí PS4 Pro klasické PC, ne Xbox One

12. 9. 2016 15:12 | Téma | autor: Adam Homola |

Konec minulého týdne patřil bez pochyby Sony, konkrétně oznámení slim verze PS4 a představení výkonnější konzole PlayStation 4 Pro. Pro Sony a obecně celý konzolový trh je to poprvé, co jsme se dočkali podobného „mezikroku“, a ne rovnou nové konzolové generace. A hlavní motivací k vývoji PS4 Pro byla podle šéfa Sony Interactive Entertainment (SIE) Andrewa House snaha vyrovnat se konkurenci, za kterou ale v Sony nepovažují Xbox One, nýbrž PC.

Houseovo přesvědčení o PC jako největší konkurenci vychází z dat, na která se odkazoval v rozhovoru pro Guardian. Z údajů lze podle House vysledovat trend, kdy se uprostřed konzolového cyklu začne spousta hráčů přesouvat na PC, protože jim stávající konzole přestane stačit - chtějí tu nejlepší grafiku, kterou na PC najdou. „My si chceme tyto hráče udržet v našem ekosystému tím, že jim nabídneme ten nejlepší výkon,“ řekl House pro Guardian.

Šéf SIE také docela trefně připomněl pozici Sony na konzolovém trhu. Jasně odmítl náznak toho, že by PlayStation 4 Pro měla být reakcí na Project Scropio od Microsoftu a podložil to dvěma tvrzeními. Prvním je, že v době navrhování PS4 Pro (pod kódovým názvem PS4 Neo) se prý o Project Scropio ještě ani nešuškalo, což Housovi věřit můžeme i nemusíme. Druhé tvrzení je ale prostý fakt - jde o počet prodaných konzolí. Sony je v této generaci s více jak 40 miliony prodaných PS4 lídrem, přestože aktuální přesné množství prodaných konzolí Xbox One neznáme.

Microsoft přestal prodeje Xboxu One zveřejňovat loni v říjnu. Tehdy byl Xbox One na deseti milionech prodaných kusů a PlayStation 4 se pohyboval někde kolem čtrnácti milionů kusů prodaných kusů.

Od té doby se Sony dostala na více jak 40 milionů prodaných kusů (údaj k 22. květnu 2016), zatímco Microsoft pořád mlčí, a tak můžeme jen spekulovat na základě nepřímých informací od třetích stran. V lednu tohoto roku třeba finanční ředitel EA prozradil, že je trhu něco mezi osmnácti a devatenácti miliony kusů Xbox One. Pokud budeme této informaci věřit, mohl by být teď Xbox One někde lehce za dvaceti miliony prodaných kusů, což je pořád polovina prodaných PlayStation 4. Sony se navíc netají plány prodat do konce příštího roku dalších dvacet milionů konzolí, což v tomto případě znamená PS4 i PS4 Pro dohromady.

Microsoft přijde se svým Project Scorpio někdy ke konci příštího roku a firma se už nechala slyšet, že její nová konzole má být výkonnější než minulý týden představená PlayStation 4 Pro. Otázkou ovšem je, jestli bude o něco větší výkon dostačující. PlayStation 4 Pro půjde na trh už letos v listopadu za příjemných 399 eur (menší verze standardní PS4 bude stát 299 eur). Microsoft cenu Project Scorpio zatím neoznámil, ale už v minulosti naznačoval, že půjde o prémiový produkt za prémiovou cenu s tím, že rozdíl ve výkonu oproti PS4 Pro bude znatelný. 

PS4_7000_03_1473281616_tif_jpgcopy zdroj: tisková zpráva

UHD

Lidé z Microsoftu si na sociálních sítích nezapomněli do Sony rýpnout kvůli absenci UHD, nebo-li blu-ray mechaniky s podporou rozlišení 4K. Xbox One S ji má, měla by být i v Project Scropio, žádná z verzí PS4 ji ovšem nenabízí. A Sony to do budoucna ani nemá v plánu, jak vysvětlil Andrew House.

House vysvětlil, že jakkoliv u her fyzická média stále ještě nějakou roli hrají, v případě videa a filmů je trend jasný: streamování obsahu přes internet. Dá se logicky předpokládat, že House moc dobře ví, jak zákazníci používají produkt jeho firmy, a proč tedy investice do 4K mechaniky jednoduše neměla smysl. Jestli by měla taková mechanika vliv na cenu či výrobní proces lze, jen těžko odhadovat, nicméně je zřejmé, že by takovou funkci a možnost využilo malé procento budoucích majitelů PS4 Pro.

House navíc minulý týden oznámil, že na PlayStation 4 Pro poběží jak Netflix se stovkami hodin 4K obsahu, tak nová aplikace YouTube, kde už také najdeme řadu videí v rozlišení 4K. Videa ve 4K tak na PS4 Pro najdete, i když si blu-ray film ve 4K nepustíte. Jakkoliv lze tedy na absenci 4K blu-ray mechaniky nahlížet jako na konkurenční nevýhodu Xboxu, nemělo by jít ve výsledku o zásadní handicap.

Smarty.cz

Nejnovější články