Podle šéfa EA schytala Mass Effect Andromeda víc kritiky, než by si zasloužila
zdroj: Vlastní

Podle šéfa EA schytala Mass Effect Andromeda víc kritiky, než by si zasloužila

24. 8. 2017 14:45 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Když se proti něčemu spustí vlna vokální kritiky (ať už je zasloužená nebo ne), v dnešní době představitelé postižených společností mluví jak podle jednoho mustru. Vágní vyjádření, maximální snaha nejít proti oné kritice a často se přidá i servilnost. Někdy to na místě je, jindy ne. Je tedy osvěžující, že z této komfortní zóny (velmi opatrně) vystoupil Patrick Söderlund, viceprezident Electronic Arts a řekl, co si myslí o kritice, která se snesla na hlavu Mass Effect Andromeda.

„Můj osobní názor je – a obvykle tohle nedělám – ale je to jeden z těch okamžiků, kdy mám pocit, že hra byla kritizovaná trochu víc, než si zasloužila. Myslím, že byla ve skutečnosti skvělá. Samozřejmě, musíme uznat, že zde byly věci, které jsme mohli udělat líp, to bez pochyb, ale jako celek, pokud si teď tuhle hru koupíte, věřím, že za to stojí.“

Zda s ním souhlasíte či ne, je samozřejmě věc vašich zkušeností a požadavků, které na titul máte. Osobně bych řekl, že Andromeda je solidní sci-fi RPG, které ale zaostává ve věcech, kde je série Mass Effect obvykle na špici, především v oblasti příběhu. Pro mne je tak příběh rodiny Ryderů dobrá hra, ale slabý Mass Effect.

zdroj: Archiv

Pro EA ale šlo určitě o neúspěch, protože kritika prostě jakékoli kvality hry zastínila. Studio BioWare Montreal skončilo jako takové a vývojáři z něj byli začlenění do jiných studií, především pak EA Motive. S updatem 1.1 také končí podpora a rozšiřování singleplayerové části hry (viz článek). Pro samotnou sérii Mass Effect to ale konec není, jak jasně říká Söderlund.

„Nevidím jediný důvod, proč bychom se neměli k Mass Effectu vrátit. Proč ne? Je to úžasné universum, velmi oblíbená série a má velkou fanouškovskou základnu a pro EA a BioWare znamená opravdu hodně. … Na co ale musíme být opatrní je, abychom se k sérii vrátili ve chvíli, kdy to bude relevantní cestou, aby hra byla zábavná a přinesla něco nového. Ale to už je práce pro mě, Caseyho Hudsona, BioWare a tým kolem Mass Effectu.“

Takže konec Mass Effectu rozhodně není, ale na nějakou dobu si nechte zajít chuť. Andromeda podtrhla, že tohle je velmi specifická značka, na kterou publikum klade ty nejvyšší nároky a jen rámcová vylepšení (otevřený svět, boj) nedokáží vykompenzovat slabiny v oblastech, které sloužily jako pilíř původní trilogie.

Nejnovější články