Máte námět či připomínku? Napište nám
PC verzi Dungeon Siege III čekají úpravy ovládání
zdroj: Archiv
Téma

PC verzi Dungeon Siege III čekají úpravy ovládání

23. 6. 2011 13:18 | autor: Petr Poláček |

Přestože je Dungeon Siege III dobrá hra, už to jaksi není Dungeon Siege. Recenze jasně říká v čem a proč. Ale to hlavní co vám i nám na DSIII vadí, není styl hry, ale způsob, jakým tvůrci převedli hru z konzolí na PC. Dost to odflákli. Hra byla primárně vytvářena pro konzole, což je v dnešní době tak nějak běžné, ale když už vychází i na PC, měla by respektovat odlišnosti obou platforem, zejména v oblasti technického zpracování a uživatelského rozhraní.

Zcela konkrétně to v případě DSIII znamená ovládání, které vývojáři z Obsidianu nadesignovali pro konzolové gamepady vcelku slušně, ale už jaksi zapomněli, že na PC bude spousta lidí hrát s myší a klávesnicí. A s tímto klasickým kombem je hraní DSIII přinejmenším nepohodlné, přinejhorším utrpení, protože hra absolutně ignoruje léty vyzkoušená pravidla a mechanismy. Otázka je jasná, budou s tím Obisidiani něco dělat? Odpověď zní: ano budou.

Hlavní designér hry Nathaniel Champam si v rozhovoru pro Eurogamer nasypal trošku popela na hlavu a slíbil nápravu: „Zcela po pravdě je to jedna z věcí, u které jsem si přál, aby na ni bývalo bylo více času. Dokud se dlouholetým hráčům hra dobře ovládá, tak je souboje baví. A v jedné recenzi – už nevím v jaké – psali, že když hrajete s gamepadem, tak je boj parádní, takže právě teď makáme na vylepšení ovládání PC verze, které vypustíme skrze update. Negativní reakce PC hráčů se totiž podle mě netýkají ani tak soubojů, jako právě ovládání soubojů.“

A my jenom můžeme dodat, že má chlapec z Obsidianu absolutní pravdu. Jak se dozvíte v recenzi, tak s gamepadem se souboje ovládají bez jakýchkoli problémů, ale zkuste vzít do ruky myš a klávesnici a za chvilku budete soptit. Teď jde hlavně o to, aby ta úprava ovládání přišla co nejdříve a ne za půl roku.

Nejnovější články