Zcela konkrétně to v případě DSIII znamená ovládání, které vývojáři z Obsidianu nadesignovali pro konzolové gamepady vcelku slušně, ale už jaksi zapomněli, že na PC bude spousta lidí hrát s myší a klávesnicí. A s tímto klasickým kombem je hraní DSIII přinejmenším nepohodlné, přinejhorším utrpení, protože hra absolutně ignoruje léty vyzkoušená pravidla a mechanismy. Otázka je jasná, budou s tím Obisidiani něco dělat? Odpověď zní: ano budou.
Hlavní designér hry Nathaniel Champam si v rozhovoru pro Eurogamer nasypal trošku popela na hlavu a slíbil nápravu: „Zcela po pravdě je to jedna z věcí, u které jsem si přál, aby na ni bývalo bylo více času. Dokud se dlouholetým hráčům hra dobře ovládá, tak je souboje baví. A v jedné recenzi – už nevím v jaké – psali, že když hrajete s gamepadem, tak je boj parádní, takže právě teď makáme na vylepšení ovládání PC verze, které vypustíme skrze update. Negativní reakce PC hráčů se totiž podle mě netýkají ani tak soubojů, jako právě ovládání soubojů.“
A my jenom můžeme dodat, že má chlapec z Obsidianu absolutní pravdu. Jak se dozvíte v recenzi, tak s gamepadem se souboje ovládají bez jakýchkoli problémů, ale zkuste vzít do ruky myš a klávesnici a za chvilku budete soptit. Teď jde hlavně o to, aby ta úprava ovládání přišla co nejdříve a ne za půl roku.