PC verze Watch Dogs se brzy dočká nevyhnutelného patche
zdroj: tisková zpráva

PC verze Watch Dogs se brzy dočká nevyhnutelného patche

30. 5. 2014 14:00 | Téma | autor: Adam Homola |

Ubisoft se v případě PC verze Watch Dogs opět nevyznamenal. Sice jsme na hru nemuseli čekat několik měsíců navíc oproti vydání konzolových verzí, ale pokud by to případné čekání zajistilo fungující verzi hry, možná by to za to stálo. PC verze Watch Dogs je v současné chvíli přinejlepším nedodělaná, v horším případě si ji vůbec nezahrajete. Špatná optimalizace, neodladěné ovládání, přehršel technických problémů... Nic, z čeho byste měli mít radost. V Ubisoft si to ale uvědomují a ústy Sebastiana Viarda slibují nápravu prostřednictvím nezbytného patche.

Připravovaný patch by měl dle Ubi většinu problémů vyřešit, ale sami víte, jak to chodí - těžko se všechno doladí jedním patchem. Pravděpodobně jich bude třeba víc. DICE by mohli vyprávět. Je však lepší nějaký patch než žádný patch a “křiklounům”, kteří si na žalostný stav PC verze stěžovali a podávali reporty, bychom měli poděkovat. Právě na základě jejich feedbacku teď programátoři upravují kód hry, aby nebyla PC verze Watch Dogs vysloveně urážející.

Watch Dogs může pro grafiku na nových konzolích využívat přes 3 GB RAM. Grafická karta, kterou máte v počítači, potřebuje pro ultra nastavení dostatek virtuální paměti, protože na PC chybí unifikovaná paměť, kterou zase mají konzole. Pokud máte i na výkonném PC problémy s lagem a trháním hry, zkuste snížit kvalitu textur, anti aliasingu nebo rozlišení. To by mělo virtuální paměti grafické karty ulehčit,” napsal na Twitteru Sebastian Viard, který na Watch Dogs pracuje jako technický ředitel.

Viard vzápětí dodal, že vyvíjet hru s otevřeným světem na nové konzole, staré konzole a PC zároveň je neuvěřitelně komplexní záležitost a vývojáři podle něj odvedli fantastickou práci. Z pohledu laika věřím, že to neuvěřitelně komplexní bez pochyby je, ale na druhou stranu na hře nedělal žádný nezkušený tým, který by se potýkal s problémy finančního či časového rázu. Nezapomínejme také na fakt, že Watch Dogs měla vyjít už v listopadu 2013 a vývojáři dostali půl roku k dobru, aby mohli hru pořádně dodělat a doladit.

Spíš se zdá, že PC verzi postavili v Ubi na druhou kolej, což jim teď lidé v diskuzích dávají pěkně sežrat. Obzvláště vtipné a smutné zároveň jsou “recenze” na Steamu - pár vypečených kousků dali dohromady na Kotaku. A jako by to nebylo málo, Ubisoft má problém s ověřovacím serverem pro Uplay, který způsobuje chyby při přihlašování. Spousta hráčů si tak nemůže hru vůbec zahrát. Problém navíc přetekl i na konzole, kde Uplay začal taky zlobit.

Jak před pár dny podotkl na Twitteru trefně George Broussard, problémy podobného typu jsou u AAA hry s takovým rozpočtem a zázemím neomluvitelné. K celé věci se musel vyjádřit i Microsoft, protože nefunkční Uplay začal ovlivňovat i chod jiných her od Ubisoftu: “Ahoj členové Xboxu, máte problémy s používáním Uplay u her jako Watch Dogs, Trials Fusion, Child of Light a Assassin’s Creed 4: black Flag? S naším partnerem se pokoušíme zajistit nápravu tak rychle, jak je to jen možné. Děkujeme vám za trpělivost,” uvedl Microsoft, jak reportuje anglický Eurogamer.

Na Games vydáme recenzi PC verze Watch Dogs dnes večer. A na technické stránce věci nenecháme nitku suchou. Mezitím všem hráčům PC verze nezbývá nic jiného než čekat na slibovaný patch. Jak si Ubisoft vede a kdy patch vlastně vyjde, zatím nevíme. Stačí však sledovat Twitter Watch Dogs nebo Twitter technické podpory Ubisoftu, kde je můžete i trochu poprudit. Ne že by si to nezasloužili...

Nejnovější články