Patrice Désilets obnovuje vývoj zrušené 1666: Amsterdam a kritizuje recenzenty Ancestors: The Humankind Odyssey
zdroj: Archiv
Téma

Patrice Désilets obnovuje vývoj zrušené 1666: Amsterdam a kritizuje recenzenty Ancestors: The Humankind Odyssey

31. 10. 2019 16:00 | autor: Šárka Tmějová |

Jeden z duchovních zakladatelů série Assassin’s Creed se před pár lety rozloučil s Ubisoftem a v Montréalu si založil vlastní studio Panache Digital Games, které nedávno vydalo svou prvotinu Ancestors: The Humankind Odyssey. O práva na historickou městskou akci šmrncnutou magií 1666: Amsterdam se se svým bývalým zaměstnavatelem musel soudit, teď se ale zdá, že se dříve zrušená hra možná přece jen dočká svého zmrtvýchvstání.

Patrice Désilets se o svém dalším směřování rozpovídal během postmortem Ancestors: The Humankind Odyssey na kanadském Reboot Develop Red. Redaktor Eurogameru Robert Purchese se ho po panelu zeptal, nakolik se cítí na návrat ke značce 1666 a Désilets mu odpověděl, že kvůli vleklé soudní při o ni málem přišel o dům. Po takto obtížném souboji by tedy byla chyba se k ní nevrátit.

„Chci udělat hru o ďáblu. Nenávidím hororové filmy, nenávidím celou tu myšlenku, a proto je to pro mě výzva. Miluju Amsterdam a líbí se mi, že v letopočtu byl rok 1666 a chci to udělat. Chci to udělat,“ rozvášnil se Désilets.

„Skvělé na tom je, že teď už to není hra následující vydání Assassin’s Creed Brotherhood, ale Ancestors. Není to hra od THQ Montreal, bude to hra od Panache. Našli jsem svoje DNA, náš herní podpis – ale nebudu vám to zatím vysvětlovat. Bude to příběhové a bude to o ďáblu.“

Patrice přislíbil se o návratu k 1666: Amsterdam více rozepsat, rozhodně ho ale plánuje udělat. Svá práva přitom musel prodat svému vlastnímu studiu. Désilets na hře pracoval v THQ Montreal kolem roku 2011, které ale zkrachovalo, Ubisoft ho odkoupil a projekt zrušil, kvůli čemuž z firmy nakonec odešel.

V roce 2016 po získání práv ukázal záběry z hraní založené na premise, že se máte stát stvořením zlejším, než je samotný ďábel. S pomocí černé magie jste měli ovládat třeba krysy, havrany nebo kočky. V THQ nicméně mělo jít o velkorozpočtového nástupce Assassin’s Creed, v Panache jsou finanční i lidské zdroje o dost menší. Namísto tříáčkové hry tak má 1666: Amsterdam být hrou „třííčkovou“ – I jako indie, stejně jako předchozí Ancestors.

Na jejich konto se Désilets trochu rozohnil. Naštvali ho někteří recenzenti, kteří podle něj hru patrně vůbec nehráli, protože si dokonce vymysleli některé v Ancestors neexistující prvky. Na Metacritic se jejich hodnocení zastavilo na poměrně průměrných 64 ze 100.

zdroj: Archiv

„Beru to jako součást našeho průmyslu, když musíte zrecenzovat 15 her za týden, nemáte prostě čas na všechny. Někteří si ale prostě sprostě vymýšleli. Není tam oheň, nemůžete jezdit na koni, ale pak v recenzi čtete: ‚Jízda na koni za moc nestojí.‘ Dost nás to štve,“ postěžoval si, zároveň ale odmítl ukázat na konkrétní redaktory a média. Nízké hodnocení prý Désiletse mrzí, protože je zvyklý na vyšší čísla, hráči ale podle něj od malého studia nemohou očekávat hry velikosti Assassin’s Creed.

Předtím, než se studio naplno pustí do vývoje ďábelského 1666: Amsterdam, čeká ho ještě vydání Ancestors: The Humankind Odyssey na PlayStation 4 a Xbox One, které připadá na 6. prosince. Ani potom s Ancestors ale prý nebude tak docela konec – Désilets je vnímá jako hřiště, na kterém si může zkoušet některé nápady.

Nejnovější články