zdroj:
tisková zpráva
Ukončení vydávání významného herního časopisu Electronic Gaming Monthly (EGM) po dvaceti letech existence, i radikální řezy ve velikosti redakce 1UP, byly jedny z nejdiskutovanějších témat týdne, aspoň na amerických webech. Přiživovali to jeho aktéři, kteří měli až nezvykle volnou ruku v poskytování rozhovorů, v nichž se při vysvětlování své verze příčiny krachu nezdráhali promluvit ani o citlivých záležitostech. Šéf obsahu Sam Kennedy (na fotce s PR ředitelkou z UbiSoftu ještě za příznivých časů) takto obvinil herní distributory, že nechali EGM zemřít, když pro MTV citoval odvěký problém: "Ty samé firmy, které žebraly o obálku nebo napsání článku o jejich hře, pak rušily nebo omezovaly své reklamní kampaně."
Přestože EGM mělo ve 2008 pořád velice slušný náklad (550 tisíc předplatitelů a 100 tisíc na stáncích), z nějž se prý většina prodala, nemělo to valný vliv na balancování nad propastí. Vedle známých drahých nákladů na výrobu papermagu to Kennedy zdůvodňuje takto: "Výrobci her poslední dobou přestávají inzerovat v časopisech z prostého důvodu - protože u papíru z principu věci nelze měřit účinnost kampaní tak přesně jako v online médiích." Kladení důrazu na efektivitu vynaložených prostředků do reklamy je dle něj směr, kam se vše v současné nelehké době ubírá, a papírová média na tom budou bita. Redaktoři tedy připravovali poslední číslo časopisu za nejistoty, zda vůbec vyjde - podaří-li se jim sehnat dostatek inzerce.
zdroj:
tisková zpráva
Dalším hřebíčkem do rakve EGM dle Kennedyho vyjádření pro MTV bylo, že neměl téměř žádné příjmy od firem mimo herní branži. Klidně by ho bývaly mohly udržet nad vodou peníze od např. Coca-Coly, Hondy nebo Olympusu, a ač ekonomická recese samozřejmě doléhá i na ně, je vždy lepší mít zdroje peněz diverzifikované. Zdá se, že si toto dobře uvědomuje třeba domácí Level, který měl v posledních číslech nějakou takovou reklamu (od firem mimo hry) na téměř každé dvoustraně (dle říjnového auditu bylo v Levelu 28 inzertních stran, zatímco u Score jen 12 stran). Posledním nezávislým americkým herním časopisem, který se nebojí používat celou hodnotící škálu a někdy i dát vyhypovaným first-party konzolovkám menší známku než devítku, tak zůstává Game Informer. Jeho majitelem je od roku 2000 největší obchodní řetězec GameStop, což se - vedle těch Oficiálních Magazínů sponzorovaných od Sony, Microsoftu a Nintenda - jeví jako jeden z mála zaručeně funkčních byznys modelů, takže o jeho budoucnost se asi nikdo bát nemusí.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY:
Americký časopis EGM končí
Důvody poklesu návštěvnosti českých herních webů
Papírový herní časopis Doupě končí
Časopis Next Level náhle končí
Vydávání časopisu GameStar končí
10. 1. 2009 14:14 | Téma | autor: Redakce Games.cz |
Výrobci her přestávají inzerovat v časopisech, protože se v nich narozdíl od online hůře měří účinnost, říká šéf zrušeného EGM.
zdroj: MTV, Flickr, Wiki, Vreco a další