Vzhledem k současné oblibě Sony se nelze divit, že tón rozhovoru je tak trochu „oslavováním Jošidovy geniality“. Z dlouhodobého hlediska je to o to paradoxnější, že Sony sbírá ovace za to, že nemění svou strategii a stále cílí na tradiční hráče. Když tak novinář GamesIndustry vypíchl, že možná úspěch není úplně zapříčiněn novátorskými nápady Sony, ale podprůměrnou kampaní Microsoftu, Jošida napůl vtipem sdělil, že jeho konkurenti naopak byli velmi dobří – "Ano, měli jste přímo báječnou konkurenci – z vašeho pohledu," dodala k tomu ironicky GamesIndustry. Jošida pak o něco seriózněji zmínil, že Microsoft rozhodně nepodceňuje a skutečnost, že přijal mnoho strategií Sony, jenom ukazuje, že mu nevelí žádní hlupáci.
Leč, jak se rozdíly mezi oběma konzolemi stírají, Jošida si stojí za tím, že hlavní a přetrvávající výhodou PS4 je jeho design. Konzole prý byla vytvořena primárně s ohledem na zákazníky a na to, jak chtějí oni sami hrát. "Je snadné na něm hrát, je to velmi výkonný kus hardwaru. Myslíme si, že jde o nejvýkonnější konzoli, která kdy byla sestavena. (...) A pardon, pardon! Nějakým způsobem je to navíc o 100 dolarů levnější."
Dalším trumfovým esem je prý otevřený design alias otevřenost indie scéně i F2P hrám, které zaručují tuny nového obsahu. Ruku v ruce s tím jde samozřejmě i odpovědnost za kvalitu. Některé ze studií totiž nemají takový dohled Sony, jak bylo zvykem v minulých generacích. Nehrozí tedy snížení kvality a příliš mnoho vaty? Prý ne – aby se tomu Sony vyhnulo, jde jakousi zlatou střední cestou. Nechce sázet na příliš drakonická pravidla, ani totální otevřenost úplně všem. Jako bonus se navíc mezi Sony a vývojáři vytváří mnohem příjemnější vztahy (prý).
Přes zaměření na novou generaci však Jošida neplánuje odvézt do šrotu ani značku PlayStation 3. Její novou výhodou bude totiž nižší cena kolem 200 dolarů, díky níž má konzole být ideálním startovacím můstkem pro začínající hráče – a s tím souvisí i další zásobování novými hrami. "Mluvili jsme o indie hrách – mnoho indie studií na GamesComu oznámilo vydání svého titulu pro PS4, Vitu i PS3. Tihle hoši podporují multi-generační platformy, takže zásobování skvělými tituly nevyschne."
Interview je pouze druhou polovinou rozhovoru, který Jošida pro GamesIndustry poskytl – v té první se řeší především handheldy a další strategie ohledně mobilních zařízení. Kdo chce doplnit, první díl najde zde. Díl druhý, v němž se krom výše uvedeného (ne)zmíní i dlouho vyhlížený titul The Last Guardian, pak najdete zde.