Hru od vydání trápily technické problémy a dá se říci, že úplně ji neopustily doteď. Kvůli nutným úpravám a dalším technickým problémům, které do hry přidávaly nové updaty dokonce byly zrušeny ohlášené vánoční a halloweenské eventy. Je to trochu překvapivé, vzhledem k tomu, že Wildstar byl ve vývoji šílených devět let. Méně překvapivé to ale je vzhledem k faktu, že za onu skoro dekádu hra byla třikrát kompletně překopána.
Není divu, že NCsoft nechce celý projekt odpískat. Do hry nalil miliony dolarů a musí zkusit hru udržet nad hladinou. Neplatí ale zároveň, že by titul byl vysloveným průšvihem. Počet hráčů je prý vyšší, než čekali, hra „několikrát překročila čtvrt milionu hráčů.“ Na druhou stranu ale třeba PvP servery mají problém se zalidněním a dochází k jejich slučování v rámci systému megaserverů. Carbine navíc uznává, že podcenili přípravu endgame obsahu, který ale obohatí nejbližší update.
zdroj: Archiv
Otazníky vyvolalo i propouštění v Carbine, kdy o práci přišlo 60 lidí. Je ale třeba druhým dechem říci, že studio nabobtnalo do neudržitelných 271 členů, což je dlouhodobě neudržitelný stav a podobné propouštění bývá po dokončení a vydání hry běžné. Potvrdil to i Mike Donatelli z Carbine.
Wildstar má neoddiskutovatelně problémy, ostatně, není to první MMO, která narazila na extrémně konkurenční prostředí onlinovek. Budoucnost ale před sebou má, což potvrzuje i Chad Moore z Carbine (a také Ncsoft tím, že Carbine nelikviduje). „Místo toho, abychom vydávali malé updaty každý měsíc se raději zaměříme na tříměsíční kadenci. Za čtvrt roku vyjde další, podstatný update.“
Cesta dál nebude snadná, ale hra má za sebou zkušený tým, zatím ochotného provozovatele a hráčskou základnu, která není, alespoň dle reakcí studia, tak malá, jak by mnozí zvěstovatelé zkázy tipovali.