A ještě nezapomeňme na to, že se zatím nemůžou přihlásit úplně všichni vývojáři ze všech zemí, nýbrž pouze z omezeného okruhu. Sice tu nemáme žádnou prezentaci, ve které by Microsoft vytahoval z rukávu jednu indie hru za druhou, ale dá se vcelku v pohodě očekávat, že drtivá většina her bude na obou platformách a některé z nich pak i na PCčku. Podobně jako to bylo tuhle generaci konzolí.
“Naše vztahy s komunitou nezávislých vývojářů byly vždycky silné. Neznamená to, že nás každý miluje. Ale když se podíváte na příval obsahu na Xbox 360 a na indie pecky, které debutovaly u nás, tak je očividné, že vývojáři investovali do vydávání her na naší platformě,” řekl v rozhovoru s magazínem Game Informer Phil Spencer, viceprezident Microsoft Game Studios. Spencer pak následně odhalil, že během prvních tří hodin po oznámení měli přihlášky od “stovek a stovek” indie vývojářů.
Mnohem zajímavější to bude, až se Microsoft dostane do slibované fáze, kdy bude moct být k vývoji použitý každý Xbox One. Zatím to tak není a zájemci o vývoj si musí zažádat o vývojářskou verzi konzole, kterou ale dostanou zdarma. Tak jako tak, hned v den vydání nemusí být na Xbox One hromady indie her, ale krátce po vydání o ně asi nebude nouze na žádné platformě.
Společně s tím se také objevila zpráva, jak bude Xbox One profitovat. Kdo není velký sklerotik, jistě si vzpomene na start současné generace konzolí před sedmi osmi lety. Tehdy se spekulovalo, že výroba jednoho PlayStation 3 mohla stát až 900 dolarů a prodával se za 600. Xbox 360 také ze začátku prodělával nemálo a u obou konzolí trvalo několik let než začala Sony a Microsoft vydělávat i na prodeji hardwaru, ne jen na prodeji her.
Ztrátová situace by se tentokrát opakovat neměla, minimálně ne u Xbox One. Na konferenci Citi Global Technology Conference to potvrdil Yusuf Mehdi, jeden z hlavních lidí přes marketing a strategii nového Xboxu, jak reportuje Games Industry International. V tom nejhorším případě prý MS očekává, že vyloženě z prodejů konzole Xbox One nebude mít buď nic, nebo nějaké malé procento, což je pořád ale ohromný pokrok oproti startu současné generace.
Ziskovost konzolí hned po zahájení prodeje byla vždycky doménou Nintenda a zdá se, že příklad si vzaly obě zbylé firmy. Tentokrát tak do svých konzolí necpe ani jedna firma nejnovější technologické výstřelky, které by byly extra drahé a složité na výrobu, jako byla v roce 2006 třeba Blu-ray technologie.