Hra představená již v minulém roce se totiž odrazila od svých simulačně akčních kořenů k brutálně bezuzdné akci s hollywoodským pozlátkem, což samo o sobě nemusí být a priori špatné, ale nesmí se to s těmi efekty přehánět, aby nakonec nezastínily hratelnost samotnou. A záběry z nového videa, které pochází kompletně ze hry, těch efektů ukazují tolik, že člověk neví, jestli ještě hraje leteckou hru, nebo sleduje Bayovskou akční jízdu, do které nemůže moc zasahovat.
zdroj: Archiv
První dojmy zahraničních novinářů však právě zaměření na efekty paradoxně chválí. V momentě, kdy se přilepíte nepřátelské stíhačce za ocas, se kamera přepne do third-person pohledu těsně za váš letoun, abyste mohli sledovat, jak vaše zbraně (tentokrát i - v předchozích dílech moc nevyužívané - kulomety) cupují soupeře na cucky.
A když ho rozstřílíte, tak si užijete zpomalený záběr rozpadající se stíhačky, což je aluze na podobně zpracované takedowny v Burnout hrách. Jenže, chceme, aby se z Ace Combat stal Burnoutem v oblacích? Odpověď je na každém z vás.
Tradici předchozích dílů v sérii dodržuje nový Ace Combat alespoň částečně strukturou singleplayer kampaně, která nabídne příběh několika postav, snažících se zabránit použití zbraní masového ničení vyvinutých v Africe. Na rozdíl od předchozích dílů se však příběh neodehrává v budoucnosti fiktivní, ale (v rámci možností) v reálné – s jejím sestavením prý pomáhal vojenský poradce Jim DeFelice.
Samotná letecká akce bude podle všeho rovněž mnohem svižnější a efektově laděná, než v předchozích dílech. Budete se muset naučit řadu manévrů, které je nutné provádět v pravý čas, abyste kupříkladu unikli ze zaměřováku dotírajícího nepřítele a naopak se okamžitě po provedení nalepili na jeho ocas. Ostatně, právě tento manévr je k vidění i na videu, které je výmluvnější než tisíc slov. Jen dodávám, že Ace Combat: Assault Horizon vyjde na PS3 a X360 ještě letos, zřejmě ke konci roku.