Hra představená již v minulém roce se totiž odrazila od svých simulačně akčních kořenů k brutálně bezuzdné akci s hollywoodským pozlátkem, což samo o sobě nemusí být a priori špatné, ale nesmí se to s těmi efekty přehánět, aby nakonec nezastínily hratelnost samotnou. A záběry z nového videa, které pochází kompletně ze hry, těch efektů ukazují tolik, že člověk neví, jestli ještě hraje leteckou hru, nebo sleduje Bayovskou akční jízdu, do které nemůže moc zasahovat.
První dojmy zahraničních novinářů však právě zaměření na efekty paradoxně chválí. V momentě, kdy se přilepíte nepřátelské stíhačce za ocas, se kamera přepne do third-person pohledu těsně za váš letoun, abyste mohli sledovat, jak vaše zbraně (tentokrát i - v předchozích dílech moc nevyužívané - kulomety) cupují soupeře na cucky.
A když ho rozstřílíte, tak si užijete zpomalený záběr rozpadající se stíhačky, což je aluze na podobně zpracované takedowny v Burnout hrách. Jenže, chceme, aby se z Ace Combat stal Burnoutem v oblacích? Odpověď je na každém z vás.
Tradici předchozích dílů v sérii dodržuje nový Ace Combat alespoň částečně strukturou singleplayer kampaně, která nabídne příběh několika postav, snažících se zabránit použití zbraní masového ničení vyvinutých v Africe. Na rozdíl od předchozích dílů se však příběh neodehrává v budoucnosti fiktivní, ale (v rámci možností) v reálné – s jejím sestavením prý pomáhal vojenský poradce Jim DeFelice.
Samotná letecká akce bude podle všeho rovněž mnohem svižnější a efektově laděná, než v předchozích dílech. Budete se muset naučit řadu manévrů, které je nutné provádět v pravý čas, abyste kupříkladu unikli ze zaměřováku dotírajícího nepřítele a naopak se okamžitě po provedení nalepili na jeho ocas. Ostatně, právě tento manévr je k vidění i na videu, které je výmluvnější než tisíc slov. Jen dodávám, že Ace Combat: Assault Horizon vyjde na PS3 a X360 ještě letos, zřejmě ke konci roku.