Nezávislý rozcestník – (ne)povedený XCOM a návrat Wolfensteina
zdroj: tisková zpráva

Nezávislý rozcestník – (ne)povedený XCOM a návrat Wolfensteina

1. 7. 2012 15:30 | Téma | autor: Marek Král |

Rozcestník dnes ukazuje směrem ke sci-fi Minecraftu, k audiovizuálně působivé variaci na X-COM, k legendárnímu předchůdci všech současných stříleček z prvního pohledu, k nadějné taktické akci ráže Ghost Recon a k vlkodlakům do řádně promrzlého Québecu. Tak qu'est-ce que vous voulez voir?

StarForge (CodeHatch)

Po úspěchu Minecraftu takřka pravidelně slýcháme o dalších a dalších „napodobeninách“, které se buď na úspěšné vlně chtějí svézt, nebo si skutečně kladou za cíl Minecraft takzvaně dotáhnout. Minecraft je a bude vždy jen jeden – může však doopravdy přijít něco, co by ho sesadilo z pomyslného trůnu? Mohl by to být StarForge? (Ne, že by nemohli vládnout dva králové nezávisle na sobě...)

Dva kluci z CodeHatch cpou svůj veškerý volný čas do velmi nadějného projektu jménem StarForge. Jasně, že jim vypomáhá zástup nadšenců. Však i vy se můžete přidat! Nicméně nápad na hru je jen jejich. CodeHatch se rozhodli vytvořit podobné mechanismy, jaké známe z Minecraftu, jenom je holt prodlužují o vesmírné nekonečno. Do světa, kde se válčí o každičký zdroj, pak roubují pokročilou fyziku s herním stylem křížícím akční střílečku z vlastního pohledu se strategií v reálném čase.

Než StarForge vyjde coby plnohodnotný titul, spadne do té doby spousta hvězd. Už teď si ho ale můžete zahrát, poněvadž je v momentální verzi dostupný k testování coby „free-to-play“. Pokud patříte mezi opatrné hráče, pak se schválně podívejte na přiložené video ze hry. Pokud patříte mezi pamětníky či videoherně gramotné jedince, pak ve videu nepřeslechněte Stéphana Picqa.

zdroj: Archiv

Fray (Brain Candy)

Nedávno konečně vyšla hra, jež se, nezávislou optikou, před časem pochlubila moc pěkným upoutávkovým videem. Jak to však s Fray vypadá doopravdy? Když se podíváte na Metacritic, vyjede vám jako jedna ze dvou recenze od Petera Parrishe. Parrish chválí vizuální pojetí a Fray připodobňuje k „taktičtějším Syndicate Wars“, nicméně ve stylu novodobé Frozen Synapse. (Pokud zrovna nemáte náladu louskat anglický článek, přečtěte si mé první dojmy, jež se podobají popisu Fray od Petera Parrishe.) Druhá polovina Parrishovy recenze se však zvrhá v kritický výčet chyb a nedodělků, takže Fray od něho nakonec schytá průměrné hodnocení. Nikdy nedávejte na názor jednoho člověka, berte ho však v úvahu a buďte obezřetní.

Ačkoliv tedy Fray postrádá srozumitelný návod (jak ji hrát, co platí na nepřátele nebo jak například funguje systém krytí) a nezbývá než hrát stylem pokus-omyl, jsou hráči v diskuzích k Fray shovívaví. I já bych byl. Než však začnete klikat na Steam, Desuru či GamersGate, pusťte si nejnovější video a načtěte ještě nějaké informace, než se vrhnete do onoho futuristicky-taktického řezničení pro více hráčů.

zdroj: Archiv

Wolfram (Chain Studios)

Kluci z Chain Studios, někdejší tvůrci Half-Life modů (například Half-Life FX), si dnes hrají se svými vlastními enginy, a zkoušejí, co sami dokážou. Chain Studios momentálně vyvíjejí Volatile3D II, na němž postavili první epizodu (s jednou tajnou úrovní) z legendární střílečky Wolfenstein 3D. Odrostlejší hráči vědí, o čem píšu. Ti mladší si snad už natahali nejrůzněji zkrášlující modifikace a pradědu Wolfensteina zpětně, avšak poctivě, dohráli. A komu i tak připadaly vyhlazené pixely příliš pixelovaté, ten se může upnout k Wolframu – skutečné 3D předělávce Wolfensteina na vlastním enginu.

Pokud se ptáte, proč není hra předělána celá, existuje jednoduchá odpověď: „Rádi bychom hru celou převedli – momentálně je to ale tolik práce, že je to nad naše síly,“ svěřují se Chain Studios. Ostatně i s modely zbraní si museli chlapci vypomoct, a tak sáhli po báječném modu Day of Defeat. Jinak si tvůrci poradili sami a velmi věrně vše (chodbu po chodbě, dveře po dveřích, nácka po nácku) převedli do opravdového 3D zobrazení – nechybí ani původní zvuk!

Komu přijde převádění starých her do nové grafiky jako nesmysl, ten ať se na celou věc dívá z pohledu mladých tvůrců, pro něž je to cvičení a sbírání zkušeností. Cupování předlohy? Konkrétně Wolfram si drží svůj původní rukopis – jenom to teď tolik „neškrábe“. Není to nic proti ničemu, tak stahujte a hrajte.

zdroj: Archiv

Ground Branch (John Sonedecker & BlackFoot Studios)

Kdo o kickstarterovém projektu Ground Branch slyší poprvé, ten ať si přečte Alešovo velmi dobré shrnutí. Je zbytečné, abych opisoval již napsané – letmé přiblížení je však důležité. Ground Branch je vznikajícím dílem kluků ze studia BlackFoot (Red Storm Entertainment / Valve), které založil John Sonedecker – slavná to postava u hráčů taktických akcí. Sonedecker totiž hernímu světu přinesl Rainbow Six (1998) a Ghost Recon (2001). Milovníci reálných stříleček tak okamžitě zpozorní. Ostatní, jež po zástupech „neskutečných akčních běsnění“ rovněž hledají změnu, by měli také okamžitě vypoulit oči!

Z popisů jasně vyplývá, že Ground Branch si bere za cíl vyplnit „zemi nikoho“, jež se rozkládá někde na pomezí maniakální moderny Call of Duty a nesmlouvavých simulací jako ArmA a Operace Flashpoint. Krásný zlatý střed na enginu Unreal Engine 3. Mrkněte na video a řekněte si sami pro sebe, jestli by to nemohlo být něco, co by vás doopravdy bavilo hrát? Je tu však jedno velké ALE.

Vývojáři z BlackFoot si na Kickstarteru vysnili 425 000 dolarů (8 653 425 korun), což vůbec nejsou malé peníze. K datu psaní tohoto článku zatím nasbírali necelých 100 000 dolarů, do konce jim však zbývá pouhých pár dní. Naděje sice umírá jako poslední, ale... ale. Že by se česká komunita hráčů „stříleček z prvního pohledu“ zabejčila a necelých sedm milionů na Kickstarter dorovnala, je představa... přinejmenším dost šílená. Zázraky se ale dějí a zrovna Ground Branch by si jeden takový zasloužil.

zdroj: MicroProse

Sang-Froid (Artifice Studio)

V červencových vedrech nás řádně zchladí kanadské studio Artifice se svou Sang-Froid. Hra je totiž zasazena do zasněženého kanadského venkova 19. století, kde řádí jak vzteklí vlci, tak krvežízniví vlkodlaci. Kdy naposledy jsme si mohli zařádit v prostředí virtuálního Québecu? Nepamatuju si; bylo-li to vůbec někdy. A kdy naposledy jsme mohli klást pasti, využívat nerovností terénu, zasekávat se tomahavkem do masa a kostí a střílet puškou mezi oči? (Blížící se Assassin's Creed 3 nepočítám.) K tomu si připočtěme stylizované grafické zpracování, vlkodlačí příběh částečně napsán Bryanem Perrem (autorem fantastické knižní série Amos Daragon) a hudbu, již mé uši okamžitě přiřazují k tomu nejlepšímu, co jsem ve hrách z letošního roku doposud slyšel. Už aby to tu bylo!

zdroj: Archiv

Co se všechno odehrálo, zatímco jste hráli

  • Pokud jste nečetli minulý díl Rozcestníku, jenž namířil na uplynulou E3, pak vás já milerád namířím, abyste si ho zpětně pročetli.
  • Pravděpodobně víte, že vyšel Indie Game: The Movie. Otázkou zůstává: už jste ho viděli? Pokud ještě nevíte, že dokument Indie Game: The Movie stojí za váš čas a vaše peníze, přečtěte si názor Honzy Modráka, jenž na něj napsal recenzi.
  • Nadějná adventura Resonance má již své demo – pěkně macaté, takže rozhodování o koupi plné hry bude jednodušší, než si mohl kdo myslet.
  • 21. vyšla Quantum Conundrum, hra, na níž dělala především Kim Swift – autorka Narbacular Drop, respektive prvního Portalu. Dojmy ze hry si přečtěte od Pavla Dobrovského. Recenze už je na cestě!
  • Dočká se Limbo svého pokračování? Dostupné informace a uvolněný obrázek ze hry napovídají, že ano.
  • Pokračování Gratuitous Space Battles, s pozměněným názvem Tank Battles, se namísto do vesmíru vypravilo do období první světové války. Koho láká věžovka z oné doby, ten ať se prokliká ke zveřejněné demoverzi.
  • Z neoficiálního grafu je jasné, že služba Kickstarter „posvětí“ 43 procent z celkového počtu nahozených herních nástřelů – což je v dnešní době, kdy nejsou peníze, velmi slušný výsledek!
  • Kdo si ještě nečetl recenze na slibně vypadající post-apokalyptickou akci Krater, ten by se měl navnadit video-ukázkou ze hry a pak se dát do čtení a snad i do veselého nákupu! Recenzent Tomáš Marný se však otráveně hlásí o slovo.
  • Vikinská akce Rune Legend od našich dredatých Dreadlocks se dočkala – jako první česká hra – verze pro operační systém Windows 8.
  • Naprosto nezávislá a absolutně nejkrásnější fotka z uplynulé E3 2012, potažmo nejhezčí fotka na Games.cz? Tady je.
  • Na konci roku nám vývojáři z Frictional Games nadělí prasečí pochoutku. Jaká nakonec bude, neví nikdo. Po videu na Amnesia: A Machine For Pigs by ale měl zpozornět úplně každý.
  • Kdo z vás ještě nepostřehl novou hru české Amanity Botanicula, ten si ji může zcela zdarma osahat na oficiálních stránkách studia.
  • Česko-Slovenští Keen Software jeli na E3 představit svůj Miner Wars 2081. Jakým způsobem? Pěkným videem!
  • Nepřímé sci-fi pokračování hry Terraria? Chystá se Darkout!
  • Dan Vávra by mohl vyprávět, jak je v České republice obtížné shánět investory videoherních projektů. A to je člověk dlouhodobě od fochu! Co takový Petr Kuba a tým okolo Genetické zahrady, což jsou v porovnání se studiem Warhorse naprostí mlíčňáci. Jenomže... když víte, jak na to, pak vám investoři zafinancují i třeba takovou Genetickou zahradu 2.
  • Máte i vy nějaké nezávislé tipy? Jakékoliv: nedávno zakoupené indie hry, jež byste chtěli doporučit, nebo naopak tituly, od kterých byste rádi čtenáře odradili, nově objevené stránky „zapadlých“ nezávislých tvůrců, tipy na videoherně-filmový / hudební / divadelní / prostě umělecky underground, cokoliv? Pak se je nestyďte napsat do diskuze. Prozraďte rovněž, jakou hru budete v nejbližší době hrát a na jakou další se těšíte?

    Nejnovější články