DirectX 10 mod by měl ve hře zlepšit světla a stíny které vrhají lampy, především pak jejich realističnost. Realističtější by mělo být po vizuální stránce také střílení, odrazy a mod upravuje také využívání paměti - už by jí nemělo být tolik potřeba pro grafiku a hra přitom vypadá líp. Stejně tak by měly být rychlejší loadingy, hezčí bloom efekty apod. Všechno to přitom zní jako věci, které už měly být ve hře při vydání, ale jak jsme už psali, vývoj Aliens: Colonial Marines byl všelijaký, jen na ideální.
Mod SweetFX na rozdíl od DX10 neřeší příliš technické věci, ale zaměřuje se spíš na podání barev a celkovou atmosféru, kterou upravené barvy a stíny vyčarují. Mod vám ve hře zvýrazní stíny, přidá trochu barevnosti a všechno hodí lehce do modra. Tvůrci modu ale tvrdí, že stejně je, podobně jako v případě Amnesie, nutné hrát Aliens se zhasnutými světly. Mod SweetFX si můžete stáhnout odsud a DirectX 10 najdete zase tady.
Pokud jste tak na Aliens: Colonial Marines ještě nezanevřeli, zkuste si mody nainstalovat a alespoň po vizuální stránce se to trochu zlepší. Ostatní problémy by měli odstranit samotní vývojáři v patchích a DLC, ale otázka je, jestli se jim to podaří včas. Za plnou cenu nebude taková hra zajímat tolik lidí, ale až se do půl roku bude na Steamu prodávat za pár šupů a bude tou dobou už notně opravená a vymoddovaná, tak proč ne?
Jeden příklad za všechny (více na stránkách obou modů):
zdroj:
tisková zpráva
Upravená scéna pomocí modu SweetFX.