Už jsme slyšeli zprávy o tom, jak je SimCity od počátku navrženo pro neustálé připojení a je kolem toho nadesignovaná celá hra. Také jsme slyšeli, že je to vlastně jako v reálu - činy jednoho města ovlivní jeho okolí a města sousední. To je všechno moc pěkné, ale Lucy Bradshaw na oficiálním webu napsala, že se po nás bude vyžadovat připojení kvůli enginu GlassBox.
Konkrétně to je kvůli simulacím, které bude engine pro hru počítat. Simulovat se bude všechno, od ekonomiky, přes obchodování až po sledování a zpracování údajů o simících v každém městě, kde jich může být až sto tisíc. Právě vzhledem k tomu, co všechno by měl engine GlassBox simulovat, sledovat, zaznamenávat a zpracovávat, bylo nevyhnutelné, aby velká část z toho běžela v cloudu na serverech EA.
Ty mají větší výkon než vaše domácí PC a zátěž tak převezmou z větší části na sebe. “Ke svým sousedům jste vždycky připojeni, a tak když hrajete, vaše město komunikuje s našimi servery a my simulujeme celý region. Naše servery řeší například obchodování mezi městy, simulují efekty, které se týkají celého regionu, což je například znečištění, míra zločinu nebo vyčerpání surovin. Všechno tohle běží na serverech a my ta data pak posíláme do vašeho PC. Každé město v regionu aktualizujeme každé tři minuty, díky čemuž je synchronizovaný celý region a vy tak můžete dělat relevantní rozhodnutí na základě změn, které se staly v celém regionu,” vysvětlila na webu Bradshaw.
Neustálé připojení hry k internetu se navíc bude využívat i pro online žebříčky, můžete své město porovnávat s ostatními ve svém regionu a po celém světě. Tvůrci navíc chtějí využívat “živá” data pro vytváření různých pravidelných výzev, které mají hru oživit. Možnost tímhle krokem omezit pirátství je logická a je to jistě jeden z hlavních důvodů, ale objasnění Bradshaw zní také logicky a zdá se, že to mělo vliv i na hardwarové nároky, které jsou dost přijatelné. Win-win? A jestli vás to furt štve, tak si na tu chatu nechte konečně zavést internet.