Máte námět či připomínku? Napište nám
Max Payne 3 bude zase jíst prášky po hrstech
zdroj: Archiv
Téma

Max Payne 3 bude zase jíst prášky po hrstech

26. 5. 2011 15:20 | autor: Aleš Smutný |

Větší dávka informací o třetím Maxi Payneovi, na ty jsme čekali skoro jako na smilování....

Zvětšit zdroj: Archiv Větší dávka informací o třetím Maxi Payneovi, na ty jsme čekali skoro jako na smilování. Magazín EDGE měl možnost si zahrát jednu z misí a zásobí nás spoustou zajímavých postřehů. Tou první a celkem zásadní je fakt, že současná linie trojky se bude odehrávat osm let po událostech druhého dílu. Max už nepracuje u NYPD. Opustil své prokleté město a vydal se do ještě prokletějšího brazilského Sao Paula, kde pracuje jako soukromý bezpečnostní kontraktor. Jeho hlavním zaměstnavatelem je rodina Brancových, která nemá hluboko do kapsy, má dost nepřátel a kdoví jaké zdroje financí.

Jenže v jedné z prvních misí nepotkáváme toho proplešlého břicháče, ale klasicky vypadajícího Maxe, takže se zdá, že se dočkáme pořádných čachrů s časovými liniemi. Studio to potvrzuje: „Vždy si v našem příběhu hrajeme s časem. Posunujeme se vpřed a vzad, používáme opravdu agresivní střih. Myslím, že tohle jsme zatím v žádné z našich her nepředváděli“. Takže uvidíme, kdy přijde na řadu plešoun Max a zda bude jeho finálním stádiem. Každopádně tím nám novinky o hře nekončí.

Celkem dost se můžeme dozvědět z průběhu oné mise. Na ni se vydává Max za záchranou manželky jednoho z bratrů Brancových, kterou unesl pouliční gang Commando Sombre. A pouliční gang znamená v Brazílii malou armádu. Nakonec je dohodnuta výměna manželky za výkupné na místním stadionu. Jenže, vše se pokazí ve chvíli, kdy na scénu vstupuje třetí skupina, Max dostane kulku do ruky a parťák Passos ho odtáhne do krytu. Nastává honička za manželkou prokládaná střelbou do Commanda Sombre. Kolegové poznamenávají, že se stylem cut scén blíží trojka spíše Michaelu Mannovi nežli Johnovi Woo. Hodně práce prý bylo odvedeno na motion capturingu a vyprávěcí předěly už nejsou ve formě komiksu, ale klasických cut scén.

Potěšující je, že nás nečeká samovolné doléčování Maxe. Znovu se vrací prášky proti bolesti, které Max chřoupe jako lentilky a udržují tak jeho zrasovanou schránku na pochodu. Dobrou zprávou je, že hra rozhodně nepůsobila jako koridorovka se spawanujícími se nepřáteli. Na designu je prý vidět, že byl pečivě tvořen kontext jednotlivých střetnutí vzhledem k prostředí, části zápletky i levelu.

Ačkoliv je hra lineární, jako její předchůdci, nemáte pocit, že by vás designéři hnali jednou chodbou. V tom napomáhá i celkový feeling, na němž se podepisují skvělé animace. Kupříkladu Maxovy skoky, prakticky trademark tohohle zabijáka, jsou kontextuální k prostředí, takže když skočíte proti stolu, Max se o něj opře, když ze schodů, nepojede po nich jako prkno, ale tělo bude reagovat na povrch. Stejně tak nepřátelé už nebudou ragdollově klouzat a zareagují jak na zásah do konkrétní části těla, tak třeba na kulku, která jim právě hvízdla kolem hlavy (což je ale spíše záležitost AI).

Představen bude „nový“ systém krytí, který ještě není plně dokončen, ale víceméně bude odpovídat dnešnímu standardu. Tedy, přirazíte se ke krytu a můžete z něj vykouknout i střílet naslepo. Nicméně, zdá se, že už nebudete moci spouštět sami bullet time (pozor, tohle není jisté, z textu není jasné, zda bude bullet time úplně z kontroly hráče anebo jen bude přidán do určitých scén), ten se bude zapínat v předem určených sekvencích, které tak budou napůl dějovými cut scénami, napůl prostě střílečkou s bullet timem.

Co se týče zbraní, bude zde klasická, tedy široká škála pistolí, samopalů, útočných pušek, sniperek... Na co si jen vzpomenete. A hlavně tu bude příběh, který rozhodně nebude černobílý. Zdá se, že je ve hře hned několik gangů a na konci mise se představí i BOPE, proslulá brazilská zásahová jednotka, která patří k nejlepším na světě a je tak trochu složená ze samých Maxů Payneů.

Jakou roli ale bude hrát, není jasné. Zatím tedy hra vypadá víc než dobře. Má drajv, onu psychopatickou intenzitu, která vás vedla od jedné drsné přestřelky do druhé, v nichž Max připomínal Sekáče a to vše bude prokládané zajímavě vyprávěným příběhem. Kdy hra vyjde, nevíme, ale měla by být na PS3, PC a X360.

Nejnovější články