zavřít

Mafia oslavila 15 let a Roman Hladík, který se podílel na celé trilogii, vzpomíná na divoký vývoj

PlayStation 4 Windows PlayStation 3 Xbox 360 Xbox Xbox One

- Téma autor: Patrik Hajda Komentáře: 0

27. srpna tomu uplynulo přesně patnáct let od vydání prvního dílu asi nejznámější české hry Mafia: The City of Lost Heaven. Druhý díl následoval po dlouhých osmi letech a zatím poslední třetí díl potřeboval ke svému vzniku šest let. Daniel Vávra jakožto návrhář působil pouze u prvních dvou dílů, zatímco Roman Hladík se může ve svém životopise pochlubit celou sérií. A taky že se pochlubil v krátkém ohlédnutí za 15 lety Mafie.

Roman Hladík asi jako jeden z mála prošel vývoj série Mafia od prvního dílu k aktuálně poslednímu z celé trilogie. Zatímco u jedničky měl na starosti „pouze“ výtvarnou stránku jednotlivých postav, v dalších dvou dílech už stál v čele výtvarného pojetí celé hry.

Dnes se to zdá úsměvné, ale nebýt shovívavých rodičů, kteří Martinovi po pádu železné opony na četné žádosti pořídili Commodore 64, nebyl by možná Tommy Angelo Tommy Angelem. Tehdy totiž nepropadl jen hrám, ale i kreslícímu softwaru využívajícímu joystick. Po vystudování vysoké školy nastoupil do Illusion Softworks, kde začal pracovat na novém projektu.

Tým o pouhých pěti vývojářích se nepustil hned do Mafie, ale do fantasy RPG, ze kterého sešlo po prezentaci na tehdejší výstavě. Když se pak zamysleli, co dál, slovo padlo na jejich oblíbené gangsterské filmy a bylo. Tedy, nebýt Vávry, který se chopil scénáře a udělal z Mafie gangsterku, kterou si pamatujeme dodnes, hráli byste za policistu.

Vývoj nebyl žádný med, vyžádal si rozšíření studia na 40 lidí a zabral ve výsledku pět let. Díky všeobecnému úspěchy hry se okamžitě začalo pracovat na druhém dílu. Ten měl být díky nabytým zkušenostem procházkou růžovou zahradou, ale nástup nových konzolí si vyžádal nový engine. Navíc bylo třeba rozšířit tým na 200 pracovníků rozdělených do dvou studií v Praze a Brně.

Mafia: The City of Lost Heaven

Stejný problém postihl i třetí díl s příchodem další generace konzolí. Trojka se poprvé odklonila od původního mafiánského života a nabídla pohled na rasové problémy konce šedesátých let. Hladík v závěru svého vzpomínání posílá své díky v úvodu zmíněným rodičům, bez kterých by se teď nemohl ohlédnout za svým životem po boku Mafie. Celý text si můžete přečíst zde.

Tagy: Mafia (série) akční 3rd person third person

Zdroje: EU PlayStation blog

Kupte na Alza.cz

Poslední komentáře

celkem 0

Český herní web, který se soustředí na hry pro PC, PS4, Xbox One, Xbox 360, PlayStation 3, Wii, 3DS, DS, PS Vita, iPhone a iPad. Pro všechny platformy nabízíme recenze, preview, videorecenze i pravidelné novinky. Na Games.cz najdete i podcasty, rozsáhlou databázi her a speciály k očekávaným hrám ze sérií jako Call of Duty, World of Warcraft, The Elder Scrolls, Assassin's Creed, Grand Theft Auto, Battlefield nebo FIFA.