LEVEL 280 se ohlíží za BlizzConem a oslavuje smrt ve hrách
zdroj: Archiv

LEVEL 280 se ohlíží za BlizzConem a oslavuje smrt ve hrách

26. 11. 2017 16:30 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

Už po dvanácté se letos v kalifornském Anaheimu sešli ti nejoddanější příznivci her od firmy Blizzard, aby se zúčastnili jednoho z největších herních conů vůbec. Na BlizzCon 2017 jich dorazilo přes 30 tisíc a poprvé byl mezi nimi i někdo z Levelu, konkrétně největší znalec Blizzardu v našem okolí Adam Homola. Jeho reportáž z akce, doplněná informacemi o všech novinkách, které firma v Anaheimu oznámila, tedy pochopitelně vévodí aktuálnímu číslu magazínu LEVEL s pořadovým číslem 280.

V předposledním Levelu roku 2017 vám toho ale nabízíme mnohem víc. Tak třeba Pavel Dobrovský si popovídal s jedním z nejzajímavějších indie vývojářů současnosti, autorem Sunless Sea Alexisem Kennedym, a výsledkem je hlavní rozhovor tohoto čísla. Těšit se ale můžete i na téma o smrti ve hrách od Jirky Pavlovského, článek o uživatelských hodnoceních her od Honzy Švelcha nebo text Vaška Rybáře o šíleném světě popkulturních odkazů. A pozadu tentokrát nezůstává ani rubrika recenzí, v níž najdete verdikty nad všemi předvánočními hity včetně Call of Duty WWII, Assassin’s Creed Origins, Super Mario Odyssey nebo Wolfenstein II. 

BlizzCon na vlastní oči

„Vítejte doma,“ uzavřel úvodní ceremonii výkonný producent World of Warcraft a viceprezident Blizzardu J. Allen Brack. Vedle ostatních 29 999 tisíc cizinců, nebo jak říkal spoluzakladatel a šéf Blizzardu Mike Morhaime „přátel, které jste ještě nepotkali“, se letos na BlizzConu ocitl i Adam Homola a stal se tak prvním spolupracovníkem Levelu, který toto setkání navštívil. BlizzCon není jako E3, Gamescom, PAX nebo jiná, podobně široce zaměřená herní akce. Tady je na první místě komunita, spontánní projevy kamarádství a upřímného nadšení pro hry. Podrobnosti se ale dozvíte v Adamově reportáži a samozřejmě i v rubrice Radar, kde se věnujeme novinkám, které Blizzard na akci oznámil.

04 zdroj: Archiv

Kapitán zmaru

Jméno Alexis Kennedy vám možná na první dobrou nic neřekne. Ale když zmíníme Sunless Sea, věříme, že řada z vás už bude doma. Autor jedné z nejzajímavějších indie her posledních let si pro nový Level povídal s Pavlem Dobrovským a výsledkem je velké interview, které vám otevře nečekaný pohled na hry tohoto tvůrce. Alexis nahlíží na herní vývoj a příběh skrz filtr metafor a interpretací. Když odpovídá, volí pečlivě jednotlivá slova a občas odbíhá ke zdánlivě nesouvisejícím tématům. To činí z našeho rozhovoru možná trochu těžší čtení, ale věřte nám, stojí to za to.

06 zdroj: Archiv

Podzimní hity

Typický podzim v herním průmyslu si prošel svou nejhektičtější fází. Jak se to pozná? Když v jeden den vychází minimálně čtyři tituly, jejichž ambice sahají k prodejnímu výsledku v řádu několika milionů kusů. V novém Levelu najdete podobných her v rubrice recenzí hned několik, přičemž v čele stojí tituly jako Call of Duty WW2, Assassin’s Creed Origins, Wolfenstein II nebo Super Mario Odyssey. Především na poslední jmenovanou recenzi vás musíme upozornit – Jirka Pavlovský si s ní opravdu vyhrál. :)

03 zdroj: Archiv

Smrtící triky

Počítačové hry pro mnoho hráčů představují sofistikované hlavolamy, které se snaží za každou cenu rozluštit. V praxi jde především o ovládnutí herních mechanik a vymyšlení co nejefektivnější strategie. Co když nám ale vývojáři neříkají vše o tom, jakými pravidly se hra řídí, a my jako hráči jsme tak terčem důmyslné manipulace? Je to podvod, nebo cesta, jak docílit lepšího herního zážitku? Tomu se věnuje ve svém článku Honza Švelch a nabízí hromadu zajímavých příkladů, kdy vývojáři nehrají s hráči tak úplně férovou hru.

Zatímco se ale mnozí designéři snaží, abychom se u her příliš nerozčilovali a užívali si je, my v nich stejně umíráme častěji, než by bylo zdrávo. Právě téma smrti ve hrách si vzal v Levelu 280 na starost Jirka Pavlovský. Ve svém textu vás seznámí nejen se svým pohledem na smrt, ale i s příklady, jak se zabíjením virtuálních projekcí svých zákazníků zápolí herní firmy. 

05 zdroj: Archiv

Bestie s velkým X

Project Scorpio je tady. Až na to, že originální název zmizel, a nahradilo jej poněkud obyčejné jméno Xbox One X. Naštěstí je to na přístroji ta jediná obyčejná věc. Microsoft totiž vstupuje do druhého kola boje se Sony, která před časem uvedla na trh vylepšenou verzi konzole PlayStation 4 s označením Pro. Nová mašina od Microsoftu je zcela kompatibilní s již existujícími modely One a One S, umožňuje však vývojářům operovat se čtyřnásobně vyšším výkonem. Všechny vlastnosti nové konzole rozebírá ve svém článku Honza Olejník, který je z nového Xboxu doslova nadšený.

10 zdroj: Archiv

LEVEL vychází i v elektronické verzi!

LEVEL je vedle papírové podoby k dispozici i v elektronické verzi za 79 korun - je tedy o dvacku levnější než na stáncích. Všechny podstatné informace o tom, jak elektronický Level získat, najdete v tomto článku. Prostřednictvím aplikací Alza Media a Floowie si také e-verzi Levelu můžete přečíst na webu nebo na zařízeních s iOS či Androidem. Stačí k tomu mít jen JEDEN účet, a tím pádem i JEDEN zakoupený časopis.

Podrobný obsah LEVEL 280 si prostudujte na stránkách level.cz, kde zároveň najdete všechny potřebné informace o předplatném, o autorech a obecně redakci Levelu. Se svými postřehy na konto Levelu nás zastihnete na emailu redakce@level.cz nebo na Facebook stránce Levelu.

Nejnovější články