Kde je Grand Theft Auto sérii přezdíváno "simulátor zločince", tam Metal Gear Solid vždy sázel na "stealth" hratelnost. Podle stejné logiky se bude lišit i pojetí otevřeného světa.
"Když říkáme, že jsme v otevřeném světě, zní jako bychom se snažili dělat stejnou hru jako tamti kluci. Ve skutečnosti je to ale velmi odlišný typ hry - snažíme se vytvořit svobodně vystavěnou infiltrační hru. (...) Neřekl bych, že je to nezbytně sandbox, kde si můžete dělat, co chcete, jako v případě GTA. Takhle to u nás nefunguje. V naší hře dorazíte do místa události, splníte misi a dostanete se ven. Typy misí jsou jednoduché: něco zničit, někoho zatknout, někoho zabít, něco ukrást... V tomto ohledu je nabídka jednoduchá. (...) Na druhou stranu mají však hráči kolik svobody jenom chtějí při uvažování jakým způsobem, jakou cestou nebo v jaký čas se rozhodnou misi plnit."
Celý rozhovor s dalšími zajímavostmi můžete najít zde. Rozhodně je v něm více informací než jenom řada nešťastných paralel. Mimo jiné i více informací o tónu celé hry nebo o tom, jak se na hratelnosti a příběhu projeví ústředí téma pomsty. Více vám také o MGS 5 prozradí Aleš ve svých dojmech z hraní hry na E3. Článek vyjde už brzy.