zavřít

Kodžima a jeho studio se chtějí vrhnout na tvorbu filmů

PlayStation 4 PS4 Pro

- Téma autor: Šárka Tmějová Komentáře: 0

Těžko může být informace z titulku nějakým překvapením, když o sobě Hideo Kodžima tvrdí, že namísto vody tvoří 70 % jeho těla filmová produkce. BBC ještě před vydáním Death Stranding zveřejnila půlhodinový dokument, kde se šéf studia Kojima Productions rozpovídal o své nikoli výhradně herní budoucnosti a o tom, jak ho inspiruje současná politika.

Vzhledem k délce cutscén, nesčetným odkazům i neskrývané lásce k hercům a režisérům je vlastně spíš trochu podivné, že Kodžima film ještě nenatočil. Ale prý na to v blízkých letech dojde. „V příštích třech, čtyřech letech bude všechno streamované, hry, filmy, seriály. Všechna média proti sobě budou soupeřit na jednom místě a bude zajímavé tvořit jejich nové typy, které z tohoto druhu konkurence nevyhnutelně vzniknou,“ vysvětluje v rozhovoru pro BBC své motivace.

Reportéry BBC Radio 1 Newsbeat hostil tři dny v tokijském studiu, kde se jim snažil vysvětlit, jaké vyšší poselství chtěl s Death Stranding vlastně vyslat do světa. „Dnešní doba je o individualismu. Skrz internet jsme sice propojení víc než kdy dřív, ale vede to jen k tomu, že na sebe navzájem útočíme, protože jsme spojení až příliš,“ tvrdí Kodžima.

A nezakrývá, že se snaží reflektovat současnou politiku. „Prezident Trump staví zeď, pak máte Brexit, kdy se VB snaží odejít z EU a je to, jako by tu byla spousta zdí, za kterými lidé myslí jen na sebe. V Death Stranding používáme mosty jako symbol propojení, můžete je používat, ale taky ničit. Měli byste se přitom zamyslet nad smyslem spojení,“ vysvětluje s tím, že si jako předlohu nebral žádnou konkrétní zemi nebo národ, protože zpětné spojování lidí je podle něj téma celosvětové.

„Když máme vazby, cítíme určitou odpovědnost. Na sociálních sítích tohle ale tak docela nefunguje. To, že vám na někom záleží, funguje jako spouštěč libých pocitů. Chci, aby si na to lidé vzpomněli a cítili to, když hrají Death Stranding.“

Kodžima je přitom podle svých slov spíš introvert, který má sklony k osamělosti, což je fenomén popsaný zdaleka nejen u hráčů. „Při hraní si uvědomíte, že lidé jako vy žijí všude na světě. Fakt, že i když jsem osamělý, nejsem v tom sám, je uklidňující.“

Death Stranding vás nevystaví přímému kontaktu s ostatními hráči a Kodžima si dává velký pozor, aby bylo čistě kolébkou pozitivity. Vadí mu toxická herní kultura, proto ve hře najdete pouze palce nahoru, ale žádnou možnost někomu dát palec dolů.

„Velmi záhy začnete dostávat lajky za to, že někde ostatním hráčům necháte nějaké předměty. Začnete myslet na ostatní – jak byste jim mohli pomoci?“ Z rozhovoru podprahově plyne určitá nejistota, jestli systém bude v ostrém provozu fungovat, ale co se novinářské verze týká, funguje bezvadně, což si koneckonců můžete přečíst v mojí recenzi.

„Ve hře nemůžete zůstat navždycky, časem se musíte vrátit do reálného světa. A já chci, abyste zkušenosti z ní v reálném světě mohli využít a přemýšleli o svých propojeních,“ uzavírá Kodžima. Zkrátka a dobře, máte na sebe být hodní a zahrát si Death Stranding, které vychází 8. listopadu na PlayStation 4 a v roce 2020 pak na PC.

Tagy: herci akční otevřený svět

Zdroje: BBC

Kupte na CZC.CZ

Související videa

Poslední komentáře

celkem 0

Český herní web, který se soustředí na hry pro PC, PlayStation 4, Xbox One, Xbox 360, PlayStation 3, Nintendo Siwtch, 3DS, DS, PS Vita, Android a iOS. Pro všechny platformy nabízíme recenze, preview, videorecenze i pravidelné novinky. Na Games.cz najdete i pravidelné testy a novinky z oblasti hardwaru, podcasty, rozsáhlou databázi her a speciály k očekávaným hrám ze sérií jako Kingdom Come: Deliverance, Red Dead Redemption, Call of Duty, The Elder Scrolls, Assassin's Creed, Grand Theft Auto, Battlefield, nebo FIFA.