Kickstarter zpřísnil pravidla: už žádné simulace ani rendery
zdroj: tisková zpráva

Kickstarter zpřísnil pravidla: už žádné simulace ani rendery

21. 9. 2012 13:45 | Téma | autor: Adam Homola |

Oblíbený Kickstarter, na kterém se to hemží herními projekty, vztyčil na snílky a tvůrce ukazováček. Od dnešního dne platí přísnější pravidla pro to, jak můžete na crowdfundingové službě svůj projekt prezentovat. Pravidla to jsou docela přísná, ale dalo by se říct, že jsou rozhodně ve prospěch přispěvovatelů. Kickstarter se chce novými pravidly odlišit od klasického obchodu a chce zdůraznit, že přispíváním si jednotlivé produkty nekupujete - jen je pomáháte spolufinancovat.

První změnou je, že všichni, kteřé si budou chtít dát na Kickstarter nějaký projekt, bude muset vyplnit novou sekci “rizika a výzvy.” V ní budou muset tvůrci odpovědět na otázku: “Jakým výzvám a rizikům tento projekt čelí a co vás kvalifikuje pro to, abyste je překonali?” Dobrá otázka, jen co je pravda.

Přibyla hlavně proto, aby si přispěvovatelé uvědomili, že je produkt ve vývoji a aby mohli lépe posoudit, jestli je jeho tvůrce něco takového schopný dotáhnout do konce. V neposlední řadě by se mělo z odpovědi na tuto otázku lépe poznat, jestli jsou lidé za projektem upřímní a dokáží o potenciálních problémech při vývoji mluvit otevřeně.

Mnohem přísnější pravidla mají nově hlavně tvůrci hardwarových a designových projektů. Za prvé nesmí nic simulovat a za druhé jsou zakázané rendery. Simulací se myslí představování funkcionality, kterou hardware ještě neumí a možná ji bude umět v budoucnu. Ukazovat se bude muset jen a pouze taková funkcionalita, kterou dokáže v dané chvíli prototyp hardwaru udělat. Nic víc. V textu můžete naslibovat hory doly, ale ve videu nesmíte simulovat něco, co prototyp v době kdy video natáčíte, neumí.

Render je pak jasný - nesmí se ukazovat hardware, který neexistuje a jen jste si ho vyrenderovali na počítači. Musíte mít minimálně fotky existujícího prototypu. Ať už je v jakékoliv fázi, ať už umí všechno nebo jen něco, ale musí to být fyzicky existující prorotyp hardwaru. Kickstarter pak doporučuje, že by tvůrci měli slibovat spíš míň a pak dodat víc, než naopak. Ale to je už jen pouhé doporučení, nikoliv nařízení.

Nově je také zakázáno v případě hardwarových a designových projektů nabízet v odměnách víc než jeden kus. Pokud je to nezbytně nutné a u daného projektu by to ani jinak nešlo, tak jsou samozřejmě povoleny sety, ale s rozumem. Nabízení několika kusů hardwaru může prý působit tak, že je daná věc už zabalená a připravená na expedici.

“Doufáme, že tyhle změny zdůrazní, že Kickstarter není tradiční obchod a vyzvednou jeho unikátní postavení,” loučí se v novém blogu Perry Chen, Yancey Strickler a Charles Adler. Všechna výše uvedená pravidla začala platit pro nové projekty od dnešního dne. Kolika tvůrcům to asi nabouralo plány na spuštění Kickstarterovské kampaně? A co by na to řekla Ouya?

Smarty.cz

Nejnovější články