První změnou je, že všichni, kteřé si budou chtít dát na Kickstarter nějaký projekt, bude muset vyplnit novou sekci “rizika a výzvy.” V ní budou muset tvůrci odpovědět na otázku: “Jakým výzvám a rizikům tento projekt čelí a co vás kvalifikuje pro to, abyste je překonali?” Dobrá otázka, jen co je pravda.
Přibyla hlavně proto, aby si přispěvovatelé uvědomili, že je produkt ve vývoji a aby mohli lépe posoudit, jestli je jeho tvůrce něco takového schopný dotáhnout do konce. V neposlední řadě by se mělo z odpovědi na tuto otázku lépe poznat, jestli jsou lidé za projektem upřímní a dokáží o potenciálních problémech při vývoji mluvit otevřeně.
Mnohem přísnější pravidla mají nově hlavně tvůrci hardwarových a designových projektů. Za prvé nesmí nic simulovat a za druhé jsou zakázané rendery. Simulací se myslí představování funkcionality, kterou hardware ještě neumí a možná ji bude umět v budoucnu. Ukazovat se bude muset jen a pouze taková funkcionalita, kterou dokáže v dané chvíli prototyp hardwaru udělat. Nic víc. V textu můžete naslibovat hory doly, ale ve videu nesmíte simulovat něco, co prototyp v době kdy video natáčíte, neumí.
Render je pak jasný - nesmí se ukazovat hardware, který neexistuje a jen jste si ho vyrenderovali na počítači. Musíte mít minimálně fotky existujícího prototypu. Ať už je v jakékoliv fázi, ať už umí všechno nebo jen něco, ale musí to být fyzicky existující prorotyp hardwaru. Kickstarter pak doporučuje, že by tvůrci měli slibovat spíš míň a pak dodat víc, než naopak. Ale to je už jen pouhé doporučení, nikoliv nařízení.
Nově je také zakázáno v případě hardwarových a designových projektů nabízet v odměnách víc než jeden kus. Pokud je to nezbytně nutné a u daného projektu by to ani jinak nešlo, tak jsou samozřejmě povoleny sety, ale s rozumem. Nabízení několika kusů hardwaru může prý působit tak, že je daná věc už zabalená a připravená na expedici.
“Doufáme, že tyhle změny zdůrazní, že Kickstarter není tradiční obchod a vyzvednou jeho unikátní postavení,” loučí se v novém blogu Perry Chen, Yancey Strickler a Charles Adler. Všechna výše uvedená pravidla začala platit pro nové projekty od dnešního dne. Kolika tvůrcům to asi nabouralo plány na spuštění Kickstarterovské kampaně? A co by na to řekla Ouya?