Romero už tehdy plánoval ty nejlepší modery finančně odměňovat. Motivací mu samozřejmě byla podpora komunity, její tvořivosti a koneckonců za podobným uvažováním stála i nepřímá propagace vlastních her – modifikace mohou přilákat další potenciální hráče, tak proč nepodporovat ty nejtvořivější?
Romero údajně plánoval v roce 1995 založit společnost jménem id Net, která měla obhospodařovat komunikaci s komunitou a monetizaci jejich výtvorů. id Net měla fungovat jako jakýsi portál pro všechny modery s tím, že by se samotní vývojáři v id Software stali kurátory lidské tvořivosti a vypouštěli by do světa jen to nejlepší z modifikací. Monetizace pak byla naplánovaná tak, že by id Software vyplácel autory na základě toho, kolik lidí přilákal ten či onen výtvor do sítě služby id Net.
A že to byl nápad doslova nadčasový, Romero dokládá v rozhovoru pro server GamesIndustry.biz tím, že tento koncept prý stále ještě nosí v hlavě. Není tedy nikterak vyloučené, že se s ním ještě někdy v budoucnu setkáme. Důvodem je to, že Romero věří, že tvůrci by měli být za svá díla patřičně ohodnoceni. A když už se tato rovnice týká vývojářů samotných, tak proč ne i širší komunity, která do své tvorby vkládá rovněž nemalé množství práce?