John Romero plánoval financovat vývoj modifikací pro původního Quaka
zdroj: tisková zpráva

John Romero plánoval financovat vývoj modifikací pro původního Quaka

5. 5. 2015 11:00 | Téma | autor: Honza Konfršt |

Valve mělo v uplynulých dnech ambiciózní plány spustit zajímavý program umožňující moderům prodávat své výrobky. Jaký konec to mělo (alespoň prozatím) už víme, stejně jako následky onoho konce. Jak se ale ukazuje, Gabe Newell a jeho parta nejsou první, kdo si s podobnou myšlenkou pohrával. Na povrch totiž vyplouvají informace o tom, že v minulosti, už v roce 1995, o podobné podpoře aktivity moderů přemýšlel už i John Romero s kultovním Quakem.

Romero už tehdy plánoval ty nejlepší modery finančně odměňovat. Motivací mu samozřejmě byla podpora komunity, její tvořivosti a koneckonců za podobným uvažováním stála i nepřímá propagace vlastních her – modifikace mohou přilákat další potenciální hráče, tak proč nepodporovat ty nejtvořivější?

Romero údajně plánoval v roce 1995 založit společnost jménem id Net, která měla obhospodařovat komunikaci s komunitou a monetizaci jejich výtvorů. id Net měla fungovat jako jakýsi portál pro všechny modery s tím, že by se samotní vývojáři v id Software stali kurátory lidské tvořivosti a vypouštěli by do světa jen to nejlepší z modifikací. Monetizace pak byla naplánovaná tak, že by id Software vyplácel autory na základě toho, kolik lidí přilákal ten či onen výtvor do sítě služby id Net.

A že to byl nápad doslova nadčasový, Romero dokládá v rozhovoru pro server GamesIndustry.biz tím, že tento koncept prý stále ještě nosí v hlavě. Není tedy nikterak vyloučené, že se s ním ještě někdy v budoucnu setkáme. Důvodem je to, že Romero věří, že tvůrci by měli být za svá díla patřičně ohodnoceni. A když už se tato rovnice týká vývojářů samotných, tak proč ne i širší komunity, která do své tvorby vkládá rovněž nemalé množství práce?

Nejnovější články