Svědčí o tom třeba tahle zajímavá debata (řada z nich je přeložena do češtiny na Ninty.cz) prezidenta Nintenda Satoru Iwaty s vývojáři The Legend of Zelda: Skyward Sword. Zajímavé je celé interview, jak je u série Iwata Asks (Iwata se ptá) zvykem, ale rád bych odkázal na konkrétní část, kdy Iwata řeší s vývojáři zpracování Linkovy „smrtelné“ animace. Dobře to poukazuje na to, jak drobnost může ovlivnit zážitek ze hry.
zdroj: Archiv
Ve zkratce se dá říci, že tvůrci řešili, jestli má Link, když spadne do lávy a tudíž je „po něm“, vypadat, jakože ho to bolí, nebo ho to jenom pálí. Zvolili druhou variantu, protože to ve hráči nevyvolává nepříjemný pocit a má větší motivaci si hned říci „sakra práce, zkusím to znovu.“ Je to zlatá střední cesta oproti dvěma předchozím Zelda titulům. V Twilight Princess vypadala Linkova smrt příliš vážně, zatímco ve Wind Waker zase příliš komiksově a uhozeně.
Iwata na tyto úvahy tvůrců reaguje v rozhovoru poznámkou o tom, že v Super Mario hrách také nevypadá smrt Maria děsivě ani smutně, ale spíše legračně a motivuje to hráče k tomu, aby to zkusil znovu. A je na tom kus pravdy.
zdroj: Archiv
Abychom se však o Skyward Sword nebavili jen teoreticky. V článku jsou rozházená videa a obrázky z další představené lokace, respektive dvou lokací – Lanayru desert a Lanayru Mining facility. Link musí v rozlehlé poušti nalézt továrnu s řadou puzzlů, ve které jej čeká bossák jménem Moldera (k vidění na druhémv videu), což je velký a nebezpečný škorpión.
Co se předmětů týče, Link bude skrze nekonečný písek cestovat pouštní lodí a najít by zde měl i speciální střely s hákem, které mu umožní přístup do jinak nedostupných oblastí. K řešení řady puzzlů ve zmíněné továrně navíc Link využije novinku jménem Gust Jar, která umí pořádně fouknout a omráčit nepřátele nebo profouknout pískem zavátou cestu. Nové obrázky z pouště i továrny naleznete v galerii.