Jak bude fungovat nový systém talentů v Mists of Pandaria
zdroj: tisková zpráva

Jak bude fungovat nový systém talentů v Mists of Pandaria

23. 10. 2011 22:22 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

Nový talentový systém, který přijde s Mists of Pandaria, je plný změn, o nichž se více dozvíte v následujícím článku od kolegů z WoWfanu.

Šéf vývoje Tom Chilton a hlavní systémový designér Greg Street se rozpovídali o balancování povolání ve World of Warcraft a zároveň s tím oznámili nový talentový systém, který přijde s Mists of Pandaria. Na Blizzconu se zaměřili zejména na filosofii a cíle nového systému, na to, co se změní, a co můžou hráči očekávat při levelování v Pandarii.

Filosofie a cíle

„V Cataclysm jsme provedli radikální změny v talentových stromech. Některé fungovaly velmi dobře, zatímco jiné nám nepomohli dosáhnout cílů, které jsme očekávali. Jsme velmi rádi, že můžeme hráčům nabídnout výběr specializace již na 10. levelu. Nelíbilo se nám ale, že bylo ve hře i nadále hodně prázdných talentů a obávali jsme se, že by mohli hráči na některé důležité zapomenout. Pokud se ohlédneme, máme pocit, že talentové stromy Cataclysm tvoří z 80 % zaměření daného povolání (tank/healer/dps), zatímco zbylých 20 % jsou zajímavé talenty, u kerých se teprve rozhodujete, jaké si vybrat.

V  Mists of Pandaria se chceme přesunout k něčemu, co bude více flexibilní a odstraní spoustu chyb starého systému. Ještě důležitější ale je, že chceme hráčům zjednodušit přístup k důležitým schopnostem a rovněž chceme, aby všechny možnosti měly nějaký smysl, ať už si hráči vyberou tu či onu.“

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Nový talentový systém

„Asi nejzajímavější změnou je odstranění starého talentového stromu. Místo toho dostalo každé povolání tři samostatné stromy, každý z nich pro jednotlivé zaměření. Hráči si budou moci vybrat talent podle své libosti každý 15. level. Každé povolání bude mít vlastní výběr talentů a celý seznam bude dostupný pro všechny charaktery bez ohledu na specializaci.

Každý talentový řádek (je jich celkem 6) se skládá ze tří talentů, které spadají do zcela specifického tématu – například crowd control. Některé řady nabídnou nástroje jako rychlost pohybu a zvýšení schopnosti přežít, zatímco jiné redukují spotřebu specifických schopností. V současné době je cílem vyvarovat se toho, aby byl nějaký talent povinný nebo aby hrál důležitou roli při rotaci. Místo toho dají jednotlivé řady hráčům mnohem zajímavější možnosti vlastního přizpůsobení podle postavy a stylu hraní. To znamená, že bude celkově mnohem méně talentů, ale každý z vybraných talentů má potenciál ovlivnit nějakým způsobem vaší hratelnost.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Další velkou změnou je, jak se budou talenty vybírat. Místo klasické možnosti vybrat si talenty podle počtu bodů (získávané s levelem), bude výběr talentů vázán na postup. Pro každý talentový řádek, který si hráči odemknou, dostanou možnost aktivovat pouze jeden z nich. To je celkem šest talentů na úrovni 90.

Podobně jako u současných funkcí, se budou talentové výběry potvrzovat tlačítkem „Learn“ na spodní straně talentového okna. Nicméně, velkým přínosem odstranění talentových bodů je, že si hráči budou moci měnit své talenty s větší flexibilitou. I poté, co si hráči aktivují svůj talent, nebudou omezováni svou volbou, jako je tomu nyní. Pokud má hráč pocit, že jeden z trojice talentů může být mnohem vhodnější, než ten, který si zvolil, bude stačit zvolit daný talent a jednoduše kliknout na „Learn“ znovu. To vám umožní měnit talenty rychleji, a pokud to bude situace vyžadovat, můžete talenty jednoduše vyresetovat najednou.

Díky těmto změnám mohou být talenty změněny s vaší specifikací, stejně jako při přihlašování do dungeonu, raidu či battlegroundu. Zatímco změny talentů během boje budou nějakým způsobem znevýhodněny, a budou vyžadovat nějaký poplatek (pravděpodobně ve formě zlata), budeme moci hráčům nabídnout mnohem více možností, jak přizpůsobit své postavy a reagovat lépe na výzvy, které je čekají při hraní.“

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Class Talents vs. Specialization Abilities

Takže, co to tedy znamená pro specifická kouzla a schopnosti, jako Hammer of the Righteous a Circle of Healing?

„Na 10. levelu si hráči vyberou své zaměření a odemknou si schopnost, specifickou pro jejich zaměření. Jak budou hráči postupovat, automaticky se naučí obě schopnosti, jak specifické pro své povolání, tak pro zaměření, které si vybral na začátku. Schopnosti ze specializace, které se naučíte, se skládají především ze starých talentů, které si myslím, že by hráči měli mít, stejně jako základní schopnosti, které nepotřebují žádné zaměření.“

Například pro 25 level protection Paladin, by jeho/její list schopností měl vypadat nějak takto:

Level 10: Avenger’s Shield (Protection ability), Judgements of the Wise (Protection ability)
Level 12: Rightous Fury (Class ability)
Level 13: Redemption (Class ability)
Level 14: Flash of Light (Class ability)
Level 15: Hand of Reckoning (Class ability)
Level 16: Lay on Hands (Class ability)
Level 18: Divine Shield (Class ability)
Level 20: Hammer of the Righteous (Protection ability)
Level 22: Supplication (Class ability)
Level 24: Consecration (Class ability)

„Tato kouzla a schopnosti, které se naučíte, se objeví okamžitě ve spellbooku hráče, jakmile dosáhne odpovídající úrovně. Ve výsledku již nebudete muset nikdy navštívit class trainera, abyste mohli změnit talenty nebo zakoupili Dual Specialization. Můžete se tak věnovat věcem, které vás baví.

Díky této nové metodě se můžeme ujistit, že hráči dostávají svých talentů na levelu, který dává smysl a budou z nich mít prospěch, stejně jako poskytování zábavy.“

Další informace o WoW novinkách z Blizzconu najdete na stránkách WoWfan.

Smarty.cz

Nejnovější články