zavřít

Hru podle Malazské knihy padlých jen tak neuvidíte, nápady vývojářů se Eriksonovi nelíbí

PlayStation 4 Windows Xbox One

- Téma autor: Aleš Smutný Komentáře: 0

Románová řada Malazská kniha padlých od Stevena Eriksona patří k tomu nejlepšímu, co si můžete v rámci fantastiky (a dodal bych, že nejen jí) přečíst. Nicméně, ačkoliv má základ světa ve „stolním“ RPG, videohra, která by se tímto světem inspirovala, se nikdy neobjevila a to navzdory faktu, že Steven Erikson by se jí nebránil. V rozhovoru pro blog Inner Worlds konkretizoval, proč ještě na hru z „Malazu“ nedošlo.

Samozřejmě, čtenáře okamžitě napadne, že jde o rozmáchlý svět, který navíc pracuje s mnoha úhly pohledů, které mohou zásadně měnit vyznění určitých událostí. Navíc, svět Wu je natolik propracovaný, že by bylo třeba, aby hra ukazovala jen zlomek z něj. A ani tak není jisté, zda by se hře podařilo rekonstruovat to, proč je série tak oblíbená, tedy důsledná charakterizace postav, ideové střety, morální nečernobílost, ambivalence na každém kroku.

Erikson v rozhovoru toto víceméně potvrzuje. Nabídek mu (tedy jemu a Ianu C. Esselmontovi, spolutvůrci univerza) prý na stole přistálo už mnoho a dokonce se i setkali s vývojáři. „Tam jsme se s Camem (Esselmontem) rozhodli nabídku odmítnout, protože nemáme zájem o herní verzi, která zdůrazňuje akci před příběhem. Náš pohled je takový, že udělat dobrou malazskou hru je buď nemožné a nebo finančně neperspektivní.“

s_erikson Steven Erikson

Nicméně to neznamená, že autorské duo tuto myšlenku opustilo. Oba by rádi viděli svůj svět v rámci jiného média a hry jim nejsou cizí. „Sleduji trendy v hraní a vypadá to, že se věci konečně posouvají k příběhovému stylu dobrodružství, takže možná jednoho dne najdeme s vývojáři společnou řeč. Jen jako příklad, jeden vývojář nám předvedl koncept konzolové hry ze světa Malazu. Jenže v ní by 60–70 % hry tvořily boje a co hůř, hlavní hrdina byl nevědomky reinkarnovaný bůh…tohle je napadlo ve světě, kde neexistuje koncept reinkarnace a který se úmyslně vyhýbá klišé o vyvoleném hrdinovi,“ nastiňuje Erikson problémy s herními adaptacemi.

V tomto kontextu došlo i na případ Andrzeje Sapkowského, který nemá ke hrám s Geraltem nejvřelejší vztah. Což je další důvod, proč je Erikson tak vybíravý ohledně případné herní adaptace – nechce, aby na základě série vzniklo něco, co by se mu nelíbilo. „(Ona hra) by měla být vytvořená správným způsobem a nebo vůbec ne. Opravdu bych nechtěl být v pozici, kdy se budu na výsledný produkt dívat skrz prsty.“

Pokud patříte mezi čtenáře této série, doporučuji vám přečíst si celý rozhovor. A vlastně, i když ne, minimálně na začátku interview si můžete přečíst zajímavou úvahu na téma fiktivních světů a tendenci sklouzávat ke klišé.

Tagy: fantasy adaptace malaz

Zdroje: Inner Worlds

Novinky na CZC.CZ

Poslední komentáře

celkem 0

Český herní web, který se soustředí na hry pro PC, PlayStation 4, Xbox One, Xbox 360, PlayStation 3, Nintendo Siwtch, 3DS, DS, PS Vita, Android a iOS. Pro všechny platformy nabízíme recenze, preview, videorecenze i pravidelné novinky. Na Games.cz najdete i pravidelné testy a novinky z oblasti hardwaru, podcasty, rozsáhlou databázi her a speciály k očekávaným hrám ze sérií jako Kingdom Come: Deliverance, Red Dead Redemption, Call of Duty, The Elder Scrolls, Assassin's Creed, Grand Theft Auto, Battlefield, nebo FIFA.