Ne, to jistě nikoho nepřekvapí. Co už však v tomto směru může pozvednou obočí, jsou další obsazené příčky. Na druhém místě je sice PlayStation 4, ale vylepšená verze Pro zaujímá poslední pozici. Tu předposlední okupuje Xbox One, který tak byl o fous poražen Switchem a 3DS od Nintenda, zatímco tyto platformy jsou v závěsu za mobilními stroji.
Z průzkumu ohledně různého typu RPG her vycházejí nejlépe ty klasické izometrické - třeba první dva díly Fallout, Pillars of Eternity a samozřejmě Divinity: Original Sin. Dobře si stojí také akční RPG stylu Zaklínač 3 a tahovky XCOM a Civilizace. Naopak, do vod průměru upadla japonská tvorba, MMORPG a kooperativní hry.
Vzhledem k tomu je celkem nepřekvapivý výsledek preferované kamery, kde first a third person pohledu natřela izometrický a top-down pohled. Následně přišla na řadu otázka ohledně obsahu RPG her, kde to s přehledem vyhrál bohatý příběh a vývoj postavy. Hráči naopak nestojí o kooperaci a možná nečekaně je moc nezajímá crafting.
Průzkum se dále opírá třeba o soubojový systém, kde (opět nepřekvapivě) kralují tahovky (připomínám, dotazník vyplnili hlavně fanoušci Divinity: Original Sin), délka hry by měla být alespoň 40 hodin, hlavní postava by určitě neměla být předdefinovaná a za počítačem sedí v 88 % případů muži.
Vývojáři se také ptali na více jak třicet konkrétních her – zda je hráči hráli, a pokud ano, jak se u nich bavili. Až na Baldur’s Gate 1 a 2, Fallout 1 a 2, Divinity: Original Sin a Zaklínač 3 valná většina hráčů vůbec nehrála zbylé hry, což také leccos vypovídá o samotné anketě. Neberte tak tyto informace za zcela objektivní, přesto se jedná o zajímavou statistiku 15 tisíc hráčů. Na všechny sloupcové a koláčové grafy se můžete podívat zde.