
Zatímco hardcore hráči si za poslední tři měsíce pořídili v průměru 5,4 hry, digitální hráči zakoupili cca 5,9 titulů. Pochopitelně jsou to také digitální hráči, kdo nejvíce nakupují na internetu. NPD sice neupřesňuje, koho přesně klasifikuje za hardcore hráče a kdo u ní platí za příznivce digitálních titulů, přesto je přesvědčená, že kolonka "hardcore pařanů" dnes stále představuje největší skupinu hráčů počítačových her.
Mělo by jich být okolo 23 procent, zatímco hráčů rodinných a dětských titulů okolo 22 procent. Příležitostní a casual hráči na PC tvoří 15 procent, ti ostatní, co hrají jen mobilní či digitální tituly, nejspíš pod 10 procent. Ve většině těchto skupin nalezneme převážně majitele PC, Xbox 360 a PlayStation 3, dodává studie.
"V roce 2011 je jasné, že hráče stále více zajímají jiné než tradiční obchodní modely. Díky nástupu smartphonů, tabletů a vývoji mobilních telefonů pokračuje vzrůst tohoto segmentu a ten bude i dál ovlivňovat to, jak vypadá současný trh s počítačovými hrami," píše se v závěru zprávy. Že digitální prodeje letos definitivně překonají krabicovky letos naznačil třeba již šéf EA John Riccitiello.