Ukázka realizace reálií Westerosu v Minecraftu, další nalezenete tady.
Zatímco herní mechanismy, které si tvůrci strategie i RPG z Cyanide vymýšleli sami, stály za starou belu, tak příběh postavený na Martinově díle byl skvělý. Jinak řečeno, Martinova práce je tak skvělá, že i její deriváty mají koule. Platnost této teorie se potvrdí se spuštěném chystané facebookové hry Game of Thrones Ascent od týmu Disruptor Team. Jeho šéf Jon Radoff v rozhovoru pro [a]listdaily totiž nadhazuje myšlenku, že Game of Thrones licence není vhodná pro zpracování v rámci klasických singleplayerových her.
Jak ho to napadlo? “Většina RPGček je tradičně o mlácení nepřátel a sbírání lootu, o což ve Westerosu prostě moc nejde. Je to ale skvělé universum pro strategické hraní.” Radoff má pravdu, že v reáliích GoT by nějaké akční RPG o mlácení monster a sbírání mincí z nich spadlých moc nefungovalo. Kde ale přišel k tomu, že většina tradičních RPG je právě o tomto stylu hraní, to by mě tedy velmi zajímalo.
zdroj:
tisková zpráva
Ukázka realizace reálií Westerosu v Minecraftu, další nalezenete tady.
GoT značka si totiž přímo říká o RPG s velkým zastoupením konverzací, méně četnými, ale o to zajímavějšími souboji s dalšími lidmi. A nějaké sbírání lootu nebo vůbec kupování vybavení v takové hře být nemusí, pokud si řekneme, že by člověk hrál za nějakého hradního pána, který podobné věci řešit nemusí. Třeba Game of Thrones RPG udělalo řadu věcí dobře, jen na ně nabalilo spoustu zbytečností a ještě špatně provedených. A když Radoff hovoří o tom, že se GoT hodí ke strategickému hraní, tak je třeba připomenout, že v Cyanide to věděli také, proto jejich první GoT hrou byla právě strategie.
Zatím Radoff moc neosvětlil, proč GoT není vhodná značka pro klasické hry. Minimálně v jednom ale jeho proklamace dávají smysl. Game of Thrones je pro facebookovou, čili sociální hru vhodná kvůli spoustě postav, milionům intrik a absolutně neurčenou hranici mezi dobrem a zlem. Pro tyto kvality mají diváci a čtenáři sérii rádi a lze si velmi dobře představit, že když se je podaří přenést do sociální hry, může to v prostředí desítek a stovek hráčů s rozličnými povahami a přístupy fungovat.
Ze stejných důvodů by mohlo fungovat i chystané Game of Thrones MMO, o kterém se dozvíme podrobnosti v následujících dnech. Game of Thrones je ve výsledku o vztazích a ne ani tak o událostech. Pro hru se sociálním aspektem tedy látka jako stvořená. Přesto si nemyslím, že by se z Westerosu nedala vykovat kvalitní hra jakéhokoli žánru. Jen by to holt museli do rukou dostat ti správní lidé. Na strategii nasadit někoho z Paradoxu, na RPG třeba CD Projekt a na akci kupříkladu tvůrce Mount & Blade.
zdroj:
tisková zpráva
Ukázka realizace reálií Westerosu v Minecraftu, další nalezenete tady.
A když už jsme u Game of Thrones. Skupina náruživých hráčů a budovatelů se v dosti tvárném prostředí Minecraftu jala modulovat kompletní Westeros do posledního kamínku. Ukázky zákoutí, která už na svém dedikovaném Minecraft serveru stvořili, jsou bez legrace impresivní. Tak se na ně mrkněte, utřete slint a držte projektu palce. Tedy jen za předpokladu, že vás nějaký Minecraft vlastně tankuje.