Art director Aaron Garbut se především poplácal po ramenou za ukočírování komplikovaného vývoje GTA V. Jako u většiny her totiž platilo, že značnou část tvůrčího procesu tvořilo experimentování plné nejistoty. Například přepínání protagonistů bylo do značné míry rizikovým nápadem a nebylo jasné, jak ho fanoušci přijmou („rizikovým“ v mezích možností superdrahé AAA produkce s jistou fanouškovskou základnou, chtělo by se dodat).
Sekundárním vlivem nesnadného vývoje je však i ustřižený obsah – série GTA si ostatně na postupnou redukci různých částí vždy potrpěla, podobným způsobem ostatně přímo vznikla. Poprvé v historii má však nyní Rockstar možnost tento obsah fanouškům nakonec ukázat jinak než v dalším díle za mnoho let – totiž implementací do GTA Online!
"Jako skupina lidí si na nedostatek nápadů rozhodně nemůžeme stěžovat," sdělil Garbut pro Edge, "Při vývoji vždy vzniknou nějaké prvky, které chcete do hry dodat. Často na to dojde, ale jak se blíží datum vydání, stává se to stále méně častěji. Necítím to tak, že by hra byla krátká, ale rozhodně máme množinu plánů a nápadů, které nehodláme dát k ledu. (...) Co se mi na GTA Online líbí je právě to, že už nejde o statickou hru. To nám umožňuje přidávat nové prvky a organicky ji vyvíjet. Dneska je to ještě více vzrušující díky fórům, Redditu a dalším podobným nástrojům. (...) Můžeme tak přímo reagovat na to, co hráči milují a co nenávidějí."
O čem konkrétně Garbut mluví, bude asi ještě nějakou dobu zahaleno neproniknutelnou fog of war. Jak však už zaznělo, předešlé díly si na nedostatek pominutých nápadů nemohly stěžovat, ač šlo mnohdy o marginálie typu "více aut, více zbraní". Přepínatelní protagonisté v GTA V však zároveň ukazují, že Rockstar se nebojí ani radikálnějších řezů do značky (v mezích zákona AAA studií).
Celé původní interview můžete sami projít na webu Edge. Dojde v něm i na detailnější rozpis předprodukce hry made by Rockstar. Například skutečnost, že ze všeho nejdříve studio vytváří virtuální svět, poté mise a až poté kolem nich staví zápletku. Což je mnohdy poznat.