Gears of War se možná nakonec filmu dočká... možná
zdroj: Archiv

Gears of War se možná nakonec filmu dočká... možná

10. 10. 2012 12:48 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Než začnete výskat či vrtět hlavou, vězte, že následující zpráva má jediný zdroj, v němž není nic moc konkrétního (byť je to zdroj věrohodný) a hlavně poukazuje na možnost další pre-produkce, což má k natočení filmu daleko.

Nicméně, projekt Gears of War filmu, o němž se poprvé mluvilo v roce 2007, premiéru měl mít v roce 2010 a během příprav na přípravy byl uložen do ledu, jak se zdá, znovu ožívá.


Variety se totiž podařilo zjistit, že se Creative Artists Agency, která zaštiťuje velké množství filmařů a hvězd (a jejich agentů) hodlá sejít se současnými producenty a majiteli práv a zvážit, co dál s momentálně stojícím projektem. Což de facto znamená jednání o tom, že by se obnovil. Dodejme, že se tak děje 14 dní poté, co z Epicu odešel Cliff Bleszinski. Má tento projekt šanci uspět?

Inu, má. Sice je stále hráčský mainstream a divácký mainstream tak trochu v jiných množinách (až na specifičnost Resident Evilu prostě herní adaptace tolik netáhnou, jak by se mohlo zdát), ale s dostatečným marketingem se dá podobné dílo prodat i masám, které hry neznají. Plus, situace se dynamicky mění, jak dospívají další a další ročníky, pro něž jsou hry základem pro trávení volného času. Jednoduše řečeno, tam, kde neuspěly hry před lety budou mít nyní mnohem více potenciálních diváků.

Čemu se možná Gears of War ve filmu nevyhnou (opakuji, pokud vůbec na natáčení dojde), bude snaha o snížení rozpočtu. Blockbusterové akční spektákly s přemrštěným rozpočtem začínají selhávat a trend spočívá v tom točit filmy lacinější, které se ale zaplatí, v případě úspěchu i mnohonásobně. Samozřejmostí je 3D, které generuje mnohem vyšší zisky z kin IMAX, na čemž ostatně stojí část úspěchu filmových Resident Evilů – na poměry Hollywoodu středně drahá triková akce, která ale stabilně generuje vyšší a vyšší zisky.

A Gears of War by dokázaly náklady snížit. Pokud by došlo k adaptování prvního dílu, je to prostředí, které využívá spíše jednodušší a hlavně opakující se kulisy, umožňuje rozsáhlé natáčení ve studiích na zelené plátno a velká část filmu se dá uvařit v počítači i s funkčním, už při natáčení integrovaným 3D systémem (a ne dodatečným přidáváním). Samozřejmě, my bychom si přáli pořádnou epiku, pokud možno ve stylu dvojky a jejích mohutných bitevních scén. Samozřejmě, scenárista bude muset kouzlit, pokud nechce vytvořit směšnou předvídatelnou klišovitou tragédii (myšleno pejorativně), protože pouhé převedení herního scénáře na plátně nemůže uspět. Bohužel, jak už Hollywood několikrát ukázal, se scénářem si v těchto případech nikdo nedělá starosti...

Ale to je ještě hudba daleké budoucnosti. Nicméně, mohl by vzniknout zábavný akční blockbuster dle hry. Osobně se vsadím, že film vůbec nebude a když, nebude to nic, s čím bychom se chlubili, ale... rád se budu mýlit.

Nejnovější články