Cliff Bleszinski opouští Epic Games
zdroj: tisková zpráva

Cliff Bleszinski opouští Epic Games

4. 10. 2012 7:52 | Novinky | autor: Aleš Smutný |

Velmi překvapivá zpráva přišla ze zámoří.

Cliff Bleszinski, alias CliffyB, ikonická postava Epic Games, se rozhodl ve společnosti skončit a dát si pauzu. „Ve hrách pracuji od doby, kdy jsem byl teenager a kromě roční pauzy jsem jel nonstop. Doslova jsem vyrostl v tomhle byznysu, jak Mike s oblibou říká. A nyní, kdy už jsem dospělý, přišel čas na zaslouženou pauzu“, vysvětluje v tiskové zprávě Epicu.


Jeho první hrou byla The Palace of Deceit: Dragon's Plight, na níž pracoval, když mu bylo šestnáct let – a vzhledem k tomu, že nyní je mu sedmatřicet, je skutečně v herním byznysu dlouhou dobu. I přes jeho skvělou práci na Jazz Jackrabbit se nejvíce dostal do povědomí hráčů jako hlavní designér série Gears of War a samozřejmě jako nadšený blogger, který se nebojí komunikace s fanoušky a velmi často se snaží dávat jim šanci v herním odvětví.

Vzhledem k tomu, jak intenzivně po celou dobu pracoval, se není čemu divit, že si chce dát pauzu. Úplný odchod se zdá být radikálním řešením, ale řekněme, že touha po změně není u podobně intenzivně pracujících tvůrců výjimečná a díky úspěchu svých her si to může Bleszinski dovolit. Nebude mu ale herní hukot brzy chybět?

„Budou mi chybět projekty, testování, debaty a nejvíce lidé. Epic najímá ty nejlepší z nejlepších a bylo mi nesmírnou potěchou pracovat s každým z vás na denní bázi, ať už vás studio získalo před týdny nebo před mnoha lety. Byl jsem šťastný, že jsem mohl pracovat s takovým množstvím různých oborů, od umělců po marketingové a PR odborníky – bylo to jedno velké, nesmírně užitečné a poučné dobrodružství. Jsem si jist, že každý projekt, na němž se pracuje, ať už v Epicu, Chair, People Can Fly nebo Impossible bude špičkový a potěší hráče i kritiky“, říká Bleszinski.

Asi těžko najdeme někoho, kdo by mohl oponovat faktu, že si Bleszinski skutečně zaslouží pauzu. Kdo sleduje jeho Twitter a případně články v dalších médiích, ví, že hrami žil čtyřiadvacet hodin denně po dvě dekády. Nebál se publicity, včetně té negativní, nebál se jít s kůží na trh a i když vás někdy mohl pořádně rozčilovat, museli jste ocenit, že se nesnaží schovávat za pozitivní a zlehčující PR fráze. Možná občas až příliš využíval svou image geeka, který se stal velkým vývojářem a přitom neztratil část své „geekovitosti“, ale to už patřilo k mediálnímu obrazu... Je skoro s podivem, že pocítil touhu po pauze až teď, mnozí by „vyhořeli“ mnohem dřív.

Takže mu můžeme popřát příjemné odpočívání a čekat, s jakým projektem se objeví, až se mu zase začne stýskat po tvorbě her. Pravděpodobně založí vlastní nové studio a my můžeme hádat, s jakou hrou by mohl přijít... Co se týče Epicu, tento odchod se více projeví na mediální profilaci, než něčem jiném. Ačkoliv byl Bleszinski bez diskusí vynikajícím designérem, firma momentálně narostla do takových rozměrů, že odchod jednoho člověka ničím moc neotřese. Samozřejmě s výjimkou mediálních výstupů, kde Bleszinski patřil s Mikem Cappsem a Markem Reinem k nejznámějším figurám a de facto tvářím značky Epic.

Nejnovější články