Finále Wargaming ligy ve World of Tanks vyhráli opět ukrajinští Na'Vi
zdroj: tisková zpráva

Finále Wargaming ligy ve World of Tanks vyhráli opět ukrajinští Na'Vi

11. 4. 2016 12:05 | Téma | autor: Daniel Kremser |

Favorizovaní Ukrajinci z týmu Natus Vincere (Na'Vi) nakonec stanuli na vrcholu a po loňském třetím místě letošní Wargaming.net Grand Finals vyhráli. Domů si tak odvážejí 150 tisíc dolarů a titul šampionů k tomu. Soupeři jim ale nedali nic zadarmo. Finále bylo napínavé až do samého konce, kdy za stavu 6:6 musela rozhodnout až poslední mapa, kterou Na'Vi zvládli trošku lépe než jejich největší rivalové Hellraisers. Evropský celek Wombats on Tanks (dříve Virtus Pro) si pak poměrně hladce poradil s ruským týmem Not So Serious a skončil na bronzové pozici.

Dá se tak říci, že letošní šampionát dopadl podle očekávání a obzvláště druhý hrací den byl trošku skoupý na překvapení. Ne že by snad nedošlo na fantastické momenty. Jen málokdo například zapomene na to, když si Applewow z Hellraisers podal hned 4 hráče Na'Vi a kompletně tak zvrátil průběh jedné z finálových map. Celkově sice chyběl šampionátu nějaký větší příběh a týmy s potenciálem překvapit se bohužel nedostali ani ze skupin. Nedá se však říci, že by bylo letošní Grand Finals zklamáním.

zdroj: Archiv

Rodinná hra 

Wargamingu se opět podařilo připravit zajímavou akci a ukázat, že o tanky je, hlavně v Evropě, stále větší zájem, byť v rámci poměrně specifického publika. Přímo do Torwar Arény v polské Varšavě tak docházelo, stejně jako v minulých letech, hlavně mladší publikum a pracující třicátníci, což jsou podle slov Mohameda Fadla hlavní skupina, na kterou Wargaming cílí.

Pokud jste tak zavítali přímo do arény, mohl se vám naskytnout zajímavý pohled na celé rodiny, které si vyrazily přes víkend na tanky. Celá akce se tím výrazně liší třeba proti šampionátu v League of Legends, kterému dominovali návštěvníci okolo 20 let.

Pořád ale platí, že se Wargaming.net liga a právě Grand Finals může jen těžko měřit s giganty e-sport scén jako je League of Legends Championship Series nebo The International v DotA 2. Je to dáno především specifiky publika. Podle Fadla se jednak velká část fandů vůbec nedivá na Twitch a Youtube, ale navíc hra na profesionální úrovni vypadá úplně jinak, než když World of Tanks hraje někdo doma.

„Jednou z hlavních věcí, kterou musíme do příště změnit, je formát turnaje. Zápasy 7 na 7 jsou příliš odtržené od každodenní hráčské reality. Pokud vše půjde podle plánu, bude se už příští rok hrát i na profesionální úrovni klasický mód 15 na 15. Přitáhne to ke streamům nejen více diváků, ale také to snad pomůže vyřešit výrazně rozdíly mezi jednotlivými regiony,“ naznačuje chytané změny Fadl.

Amerika a Asie si letos ani neškrtly a hned tři ze čtyř nejlepších týmů jsou z východu, respektive z Ruska. Ostatně i ruskojazyčný stream byl až třikrát sledovanější než anglická verze. Podle Fadla je to dáno historický pozadím těchto zemí, které mají k tankům jiný vztah vzhledem k válečné historii.

„Stejný problém, jen naopak, máme s loděmi," pokračuje v myšlence Fadl s tím, že vzhledem k realističnosti všech třech her je jejich úspěch odvislý také od toho, jak kde probíhala druhá světová válka. Hráči v Americe i v Asii projevují o World of Tanks menší zájem, proto je pro týmy v těchto regionech obtížnější hledat talenty a formovat konkurenceschopné týmy.

Naopak se i letos podařilo nastavit pravidla tak, aby byly hry co nejzábavnější. Attack/defence mód a nasazení herního systému s menším počtem best of zajistily dynamické hry a mimo jiné i lepší odezvu rozmanitého publika. Grand Finals tak opanovala vynikající atmosféra, na které se podílel i skvělý komentář.

zdroj: Archiv

Každým rokem lepší 

Aleš loni zmiňoval, že bude vedle zlepšení některých týmů potřeba zapracovat i na technickém zázemí. A povedlo se. Oficiální stránky fungovaly bez problémů stejně jako streamy a výsledkový servis. Grand Finals tak každoročně roste nejen co do velikosti, letos se opět očekává nový rekord, ale i co do kvality.

Například pódium se letos mohlo bez jakýchkoli obtíží rovnat i s daleko většími akcemi. Jako celek ale Grand Finals stále má co dohánět – třeba ve výběru místa konání. Torwar aréna ve Varšavě zkrátka není Madison Square Garden nebo olympijský stadion v Jižní Koreji.

Možná právě proto jsem ale zvědavý na další ročník. Investice do akce rostou a od roku 2014, kdy jsem se na Grand Finals podíval poprvé, jde vidět posun kupředu. Letos se třeba hrál první profesionální zápas ve World of Warships. Šlo sice o experiment, ale i podle zástupců Wargamingu se jeden z možných směrů dalšího rozvoje celé akce. Zdá se tedy, že Wargaming velmi přesně ví, kam chce v oblasti elektronického sportu směřovat. Uvidíme příští rok, jak se běloruská firma se svými ambicemi popere.

Nejnovější články