A tak, ač se zvenčí poslední takto předvedený soubojový systém ve Final Fantasy XIII mohl zdát být akční, ve skutečnosti to byla poměrně sofistikovaná tahová záležitost, u níž to chtělo jen rychleji myslet. Podobně na tom byl výborný kousek na PSP jménem Crisis Core: Final Fantasy. Nicméně, jak se zdá, další díly by už nemusely na tahový systém sázet.
Vyjadřuje se tak totiž Jošinori Kitase, který pracuje jako producent na Final Fantasy XIII-2. Tahle hra sice bude ještě mít tahový systém, pravděpodobně totožný se svým prvním dílem (ano, tohle je prostě číselně zamotaná série), ale co bude s dalšími díly, to je otázka. Kitase totiž říká: „Myslím, že povaha naší značky nás vede k tomu, abychom s každým dílem předvedli něco nového“. Navíc dodává něco, co milovníci tahového hraní neslyší rádi.
„V celosvětovém měřítku se trh a hlavně hráči odvrací od tahových systémů a přiklání se k akčnímu RPG“. Což je bohužel pravda. Bohužel. Jako kdyby existoval jeden jediný chtěný způsob, jak tvořit RPG a tahový systém bojů to už nebyl. Přitom si jistě všichni vzpomeneme se slzou v oku na dobu, kdy jsme vedle sebe mohli mít tahovky i akční systémy v RPG, a každý si mohl vybrat podle toho, co mu bylo po chuti.
16. 11. 2011 13:55 | Téma | autor: Aleš Smutný |
Jestli jsme se na něco v rámci série Final Fantasy mohli spolehnout, byly to tahové souboje s menším zapojením reálného času, v němž jste zadávali příkazy.