Za neoficiální patch můžeme být vděční někomu, kdo si říká Durante. Ten přišel na to, jak změnit požadavky hry na APIčko DirectX 9 a přinutit tak hru, aby umožnila aktivaci většího rozlišení. Jak na to? Stačí si “patch” stáhnout a umístit dva soubory do adresáře, ve kterém máte DARKSOULS.exe. Navíc můžete ještě otevřít soubor DSfix.ini v textovém editoru a rozlišení si ručně upravit dle libosti.
Mějte ale na paměti, a Durante to zdůraznil také, že se jedná o neoficiální řešení. Autoři hry s tím nemají nic společného, není to nijak otestované a Durante nic nezaručuje a za nic neodpovídá. Na jeho počítači to prý funguje, ale zatím to nezkoušel pro celou hru, jen ze začátku. Ostatní reakce na fórech jsou zatím také pozitivní. Patch má sice pořád několik much a nedodělků, ale ty se postupně opravují. Nikdo vám ale nezaručí, že to pojede zrovna na vaší sestavě, že vám hra nespadne, že se vám nic nestane se systémem... Prostě stahujte a aplikujte jen na vlastní nebezpečí.
Jaký má zvednuté rozlišení dopad na výkon hry? To prý záleží na vaší konfiguraci. Durante to zkoušel jen na své sestavě a prý se mu to stabilně drží na 30 snímcích za vteřinu při rozlišení 2560x1440. Náročnost hry na hardware tak s větším rozlišením stoupne, ale údajně by to neměl být žádný astronomický skok. Na některých konfiguracích s AMD kartami prý může být problém s frameratem, ale Durante na patchi pořád pracuje, tak snad se to vylepší. Za zkoušku nic nedáte a pokud na to máte dostatečný stroj, tak 2560x1440 zní rozhodně líp, než 1024x720.
Na NeoGAFu se můžete podívat na pěkné porovnávací obrázky předtím/potom, kde Dark Souls v 1080p vypadá výrazně líp. Taky doporučujeme před aplikováním patche NeoGAF raději důkladně pročíst, včetně instrukcí. Přece jenom je to na vlastní riziko a tady určitě platí pravidlo dvakrát měř, jednou řež.