Během pár chvil se prý začali hráči chovat podle různých, historicky známých, modelů. Někteří propadali strachu a utíkali do izolace. Další se báli karantény a následků. Jiní se snažili epidemie využít a kupříkladu se nakažení vrhali na členy nepřátelských gild. Feffermanová oceňuje věrný obraz chaosu v době epidemické krize. „Viděli jsme odvážné, viděli jsme ustrašené, viděli jsme protestující proti karanténě. Pro mě se hra stala laboratoří s pokusnými myškami. Vy, hráči, jste moje pokusné myšky.“ Vědkyně se snažila opakovaně domluvit s Blizzardem na dalších simulacích, které by ve hře probíhaly, ale ten, ačkoliv to neodmítl, zatím další epidemii, pokud pomineme tu silně kontrolovanou z roku 2008, nepovolil.
Ostatně, ví proč. Model, podle nějž se Blizzard pokusil vytvořit karanténní oblast, odpovídal modelu národní bezpečnosti pro epidemii v menších lokalitách... a selhal. Někteří hráči se snažili karanténu překonat, což odpovídá v historii hned několika případům, kdy lidé schválně nákazu šířili. Nakonec karanténu prorazili, i za pomoci petů, které nakazili.
Blizzard musel provést hard reset některých serverů. Pro Feffermanovou a další vědce jde o skvělý materiál pro studii, protože jak říká: „Lidské chování je jen velmi obtížné předvídat.“ Můžeme tedy očekávat, že se Feffermanová pokusí opět přesvědčit Blizzard, aby nějakou malou epidemii vyvolal. A vzhledem k tomu, jaký zájem z vědecké obce byl, rozhodně by to nebylo marné. Klíčové ovšem je, aby byla nákaza neočekávaná. Za tou z roku 2008 se hráči vesele hnali, aby se stali zombie. Ale v roce 2005 se skutečně báli.