Vývojáři trefně podotýkají, že jejich simulace podoby povrchu planety se sice liší od podoby, jakou lidstvu přinesla sonda New Horizons, to je však dáno mimo jiné i tím, že se hra odehrává v roce 3301 – do té doby se podoba Pluta ještě pozmění – do té doby totiž Pluto ještě přibližně pětkrát oběhne slunce a 5x se zahřeje a ochladí, což má na jeho výslednou podobu zásadní vliv a povrch planety bude do té doby jiný. Pro srovnání, následující obrázek odhaluje současnou podobu Pluta ve hře:
„Naše simulace počítá s dramatičtějším efektem z lehké vulkanické činnosti způsobené slapovým ohřevem z interakce s Charonem, což by opakovaně obnovovalo povrch planety. Mezi současností a rokem 3301 je ještě 1300 let, což znamená pět dalších oběhů a pět dalších cyklů zahřátí a ochlazení mezi současností a dobou Elite: Dangerous. Je docela možné, že do té doby bude mít Pluto zcela nový povrch,“ vysvětlují tvůrci.
Jak vidno, zatím je podoba pouze přibližná, vývojáři ale tvrdí, že 1300 let je ještě příliš dlouhá doba na to, abychom nyní měli k dispozici přesnější budoucí podobu planety. K tomu tvůrci z Frontieru používají matematické modely (stejně jako pro další planety naší sluneční soustavy, kde však mají k dispozici více reálných dat).
Dokud tedy NASA nevypustí další a další informace, podoba planetky se ve hře nezmění – zatím víme zkrátka málo, i když hlavní nálož snímků a dat, pořízených během těsného průletu sondy, nás čeká již v následujících týdnech a měsících. A tvůrci k ní nebudou hluší, protože i taková sci-fi, jakou Elite: Dangerous rozhodně je, v sobě může mít reálný základ. Jak to s fikcí hry ve srovnání s vesmírnou realitou je ostatně povídal v našem GamesPlayi Jiří Grygar:
zdroj: Archiv