zdroj:
tisková zpráva
číslo papírového Doupěte s Hitmanem na obálce pochopitelně nemůže být ve znamení ničeho jiného než výstavy E3. Čili přináší klasickou reportáž, ohodnocení nejzajímavějších stánků, babes, zážitky z kalifornské metropole a především vlastní dojmy (Quake Wars, Caesar IV, Spore...) od tria na místě přítomných redaktorů. S tím souvisí "povinný" článek o PS3 a Wii (+ záznam konferencí Nintenda, Microsoftu a Sony), jemuž sekunduje téma o vývoji her, čerpající z brněnského setkání vývojářů Game Developers Session 2006, včetně nahrávek nejzajímavějších přednášek na DVD. Na tom nenajdete avizovanou plnou hru No Man's Land (až příští měsíc kvůli technickým obtížím), nýbrž Pure Pinball (80%, 2003) v češtině.
Ze samotného časopisu upoutáme na rozhovor s Petrem Šeborem z opomíjené firmy SCS Software (lovecké Hunter a kamionové Hard Truck série) o budgetových hrách, velký článek s přehledem procesorů a povídání o DOSboxu či jiných emulátorech pro spuštění starších věcí. Zapomenout nelze ani na speciál o Nintendo DS Lite s recenzemi Brain Training, první FPS ovládanou jednoduše stylusem Metroid Prime: Hunters či simulátorem chirurga Trauma Center. Zatvrzelí PCčkáři si v Doupěti počtou o všech květnových hitech (HoMM5, Rise of Legends, Ghost Recon 3...), o pár titulech, které jsme zatím nehodnotili (ani asi nebudeme vzhledem k jejich kvalitě: Da Vinci Code, Zoo Tycoon 2: African Adventure, Over The Hedge) nebo o konzolovém Battlefield 2: Modern Combat - viz úryvek:
-
Hra nabízí jeden nepříliš používaný prvek, a to možnost přepínat se během bitevní vřavy do dalších vojáků. V situaci, kdy jste pod těžkou palbou nepřítele a nemůžete se hnout, jednoduše přejdete do těla spřáteleného vojáka a zaútočíte z druhé strany. To platí i pro případ, že zahynete – automaticky
se převtělíte do nejbližšího spolubojovníka, případně seskočíte na bojiště padákem. Dokončení misí je tak limitováno pouze množstvím vojáků, do kterých můžete přecházet. Na výběr máte pět různých profesí, z nichž každá má své konkrétní zbraně a disponuje některými unikátními schopnostmi (např. přivolání dělostřeleckého úderu). Tento systém hodnotím pozitivně, protože není tak často k vidění. V případě Battlefieldu dodává hře tolik potřebný spád a dynamiku. Škoda jen, že se vývojáři nevyvarovali několika chyb. Kupříkladu si připravíte na střeše dobře zamaskovaného snipera a poté ho opustíte, abyste se k němu po chvíli zase vrátili – budete mít ale smůlu, protože postavu hned vzápětí převezme umělá inteligence, která si dělá, co se jí zlíbí. Mnohdy tak budete bezmocně zuřit, protože kvůli sebevražednému a stupidnímu chování svých spolubojovníků budete přicházet o vojáky, jejichž počet je často velmi omezený... [více v recenzi BF2: Modern Combat v Doupěti]