Nyní si na přímý dotaz omluvně sypou na hlavu popel. „Za použití slova přístupnější se musíme omluvit, protože jsme tím uvedli fanoušky v omyl. Mysleli jsme tím, že hra bude učesanější a prostě lépe poskytne to, co je esencí Dark Souls.“ Podle všeho by hra neměla ze své náročnosti ustupovat a co jsme měli možnost osahat hratelnou betu, není to nějaká procházka růžovou zahradou.
Tanimura dodává :„Naším hlavním cílem s Dark Souls II je vylepšení zážitku, lepší vyjádření oněch klíčových konceptů a odstranění obtížných funkcí, které tyto koncepty spíše potlačovaly.“ Takže o nějakém servírování řešení situací a zjednodušení systému by nemělo být ani omylem na pořadu dne. Ostatně, dostalo se nám i přímého ujištění, že zase budeme muset tu správnou cestu objevovat sami.
„Jedním z hlavních motivů všech her od From Software je to, že plně nevysvětlujeme všechny herní prvky a vytváříme tak pro hráče výzvu, kdy si musí mnoho věcí objevit sám. Rádi jej povzbuzujeme v tom, aby tyto prvky nalezl sám, bedlivě sledoval okolí a byl nápaditý ve způsobech, jak překonat nastolené překážky.“ Dá se tedy čekat, že nápis oznamující lehce zlomyslně, že je zase po vás, bude na obrazovce blikat často.