Dark Souls II už možná nebudou tak nekompromisní hrou
zdroj: tisková zpráva

Dark Souls II už možná nebudou tak nekompromisní hrou

10. 12. 2012 10:53 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Pokud jste stejně jako já zajásali při víkendovém oznámení pokračování hardcore RPG Dark Souls s prozaickou číslovkou II, musím vás upozornit, že možná byly naše výkřiky nadšení předčasné. Celou „Souls“ sérii totiž čekají změny, které ji mají asi přiblížit většinovému hráči a tím jí možná vezmou několik klíčových a nepostradatelných atributů.


Vývoji hry nebude šéfovat Hidetaka Mijazaki a nahradí jej dvojice Tomohiro Šibuja – Yui Tanimura, která se dle svých vyjádření chce zaměřit na to, aby byla hra přístupnější, pochopitelnější a reálnější. „Dark Souls II bude přímočařejší a snáze uchopitelná a pochopitelná hra“. Probůh proč? Vždyť kouzlo původní hry bylo v tom objevování principů, fungování covenantů, odhalování příběhu... Tkvělo v onom „hardcore“ přístupu, kdy jste museli všechno dělat a chápat sami, nikdo vám nic nepřinesl na stříbrném podnose.

Což je prvek, který, jak se zdá, končí. Kolegové z Edge, kteří zprávu přinesli, jsou tímto přístupem zjevně potěšeni, což shledávám nešťastným. Nejde o to, že hra bude mít nový příběh, nového hrdinu a nový multiplayer (který snad zůstane na bázi Souls konceptu, jen bude propracovanější a odladěnější). PR prohlášení Namco sice slibuje „ďábelské překážky“, ale zároveň Šibuja opakuje, že „nová kapitola je šancí inovovat herní design, nový příběh a rozsah světa v němž hráč komunikuje se hrou. Museli jsme podniknout tyto kroky, abychom celkově vylepšili zážitek z Dark Souls série“.

Ne, že bych se stavěl proti inovaci a požadoval zakonzervování v jedné podobě. Ale obávám se, že nové duo přijde ke hře se snahou přiblížit ji všem, čímž jí vezme ty nejdůležitější prvky... z nichž skoro nejdůležitější je ten, že hra právě není pro všechny. Že mnoho lidí odradí a její nároky jsou konstantně vysoké. Samozřejmě, i Dark Souls měly několik užitečných designových ústupků, které hru neudělaly jednodušší, ale odstranily některé designové prvky, které byly jen svou neobratností frustrující.

Možná, že Dark Souls II půjde podobnou cestou drobných úprav. Nicméně, slova o přímočarosti a pochopitelnosti tak trochu zavání, když to přeženu, velkými blikajícími body nad místy, kam máte jít a radami „tam můžeš, tam už ne“. Tedy ztrátou objevitelského sadomasochismu – což byl hlavní prvek náročnosti hry. Ne souboje s potvorami, ale hra, kde sami bloudíte, snažíte se přijít věcem na kloub, někdy metodou pokusu a omylu a někdy i se štěstím. Tedy hra, k níž se můžete často vracet a objevovat nové a nové věci na vlastní pěst. Ale třeba zní poplašné zvony předčasně. Počkejme na další informace z Edge, třeba se ze hry vyklube další návykový a náročný update modelu a ne naředěná původní formule.

Nejnovější články