
„Nikdy jsme se nestarali o to, co dělá konkurence. Může to znít arogantně, ale o to u nejde. My se prostě soustředíme na to, abychom vytvořili nejlepší produkt, s nímž se bude vývojářům, grafikům, programátorům, prostě všem co nejlépe a nejefektivněji pracovat. Prokázali jsme to během uplynulých deseti let, kdy jsme dokázali Far Cry a Crysis vytvořit s nezkušeným týmem, protože naše tvůrčí procesy a systém odpovědnosti převyšovaly naše konkurenty. A hlavně, nyní připravujeme multiplatformní Crysis 2 a myslím, že enginy našich konkurentů by prostě tuto hru nezvládly. A to je pro mne nejdůležitější.“
Abychom ubrali Yerliho slovům trochu té nadutosti a možná přílišného sebevědomí, přidejme i další jeho věty. "Neříkám, že máme nejlepší engine na světě a že tu není prostor pro nějaké další. Myslím, že je tu prostoru pro pět dalších enginů a čím více jich bude, tím více budou vývojáři inovativní. To, zda je ten náš engine nejlepší, nakonec budou muset posoudit ti, kteří s ním pracují. Mohu ale říct, že žádný jiný by nezvládl Crysis 2 a také myslím, že jakákoliv jiná hra, která je dnes k dostání, by mohla klidně vzniknout v CryEngine 3.“
Tak nakonec opět poněkud konfliktní slova, ale počkejme si na výsledek. Ostatně, my nejsme ti, kteří s enginy pracují, nás zajímá hlavně výsledek práce těchto lidí. A jak se už mnohokrát ukázalo, mnohdy je myšlenka v jednodušším obsahu cennější než nablýskané prázdno, což ovšem doufejme Crysis 2 nebude. Potenciálu má dostatek.