zavřít

Civilizace má na kontě přes 33 milionů kopií a miliardu odehraných hodin

Windows

- Téma autor: Adam Homola Komentáře: 0

Sérií jako je Civilizace bychom v herním průmyslu mnoho nenašli. Za ty roky si prošla rukama spousty designérů a teď se na pódiu konference DICE sešli ti nejdůležitější, včetně pána, po krém je hra pojmenovaná. Dodnes se totiž každý díl série jmenuje Sid Meier's Civilization a sám Meier na pódiu vzpomínal na své začátky. Civilizace totiž slaví své 25. výročí a celá série má na kontě už přes 33 milionů prodaných kusů.

K tomu přispěl velkou měrou poslední regulérní díl Civilization V, který se i společně s datadisky Gods & Kings a Brave New World podílí na úspěchu 8 miliony prodaných kusů. Civilizace přitom nejsou dostupné jen na PC, ale celkem existuje 66 verzí hry, napříč různými platformami. Ostatně i sám Meier, který se na velkých Civilizacích už dlouho nijak zásadně nepodílel, se v roce 2008 vydal odvážným směrem.

Tehdy se totiž Meier vrátil a vedl vývoj Civilization Revolution, zjednodušené verze hry pro konzole a mobilní platformy. Hra se mu tehdy hodně povedla, ale dodnes nevyšla na PC. Zahrát si ji můžete na PlayStationu 3, Xboxu 360, Nintendu DS, iOS a Windows Phone. Když se ještě naposled vrátíme k číslům a statistikám, tak Civilizace se prý dohromady hrály už přes miliardu hodin, jak reportuje Venture Beat. Což je stejně nesmyslné číslo jako je bez problémů uvěřitelné.

Těžko někdo spočítá přesné číslo, ale miliarda to klidně může být. Na "vině" je totiž chytlavá hratelnost, kterou definuje slavný "ještě jeden tah," který určitě sami dobře znáte. Životnost jednotlivých dílů je navíc výrazně vyšší, než u leckterých jiných strategických her. Ostatně pátý díl vyšel už v roce 2010 a stále se řadí mezi nejhranější hry na Steamu. Mezistupeň Beyond Earth z roku 2014 sice kvalitativně nepropadl, ale stejně se nejde ubránit pocitu že hráči čekají na regulérní šestý díl.

Civilization: Beyond Earth – Rising Tide

Civilizace nebyla svého času první strategií, ale byla první strategií svého druhu. Vedle vláčků a podobných specificky zaměřených her tu sice bylo Populous i Sim City, ale Meier měl plány na něco většího. Proto není divu, že hned u prvního dílu skončil rovnou na simulaci celé civilizace.

Zajímavá je také perlička od Briana Reynoldse, spoludesignéra jedničky i dvojky, že se prodeje druhého dílu očekávaly někde kolem 38 000 kusů. Číslo, které hra nakonec několikanásobně překonala. Třetí i čtvrtý díl pak přidával nové mechaniky a věci jako náboženství a konkrétně čtyřka se pod taktovkou Sorena Johnsona řídila pravidlem třetin.

Ze jedné třetiny to měla být stará hra, z druhé třetiny vylepšená hra a ze třetí třetiny hra nová. Tak si u ní mohli podle Johnsona fanoušci najít to svoje a zároveň přijmout novoty, kterých ve výsledku zase tolik nebylo. Civilizace je bez pohyby jednou z nejvíce unikátních sérií v herním průmyslu. Společně s datadisky a levobočky čítá desítky titulů a pořád dokáže zabavit na stovky a stovky hodin.

Tagy: strategie sci-fi

Zdroje: Venture Beat

Kupte na CZC.CZ

Související videa

Poslední komentáře

celkem 0

Český herní web, který se soustředí na hry pro PC, PlayStation 4, Xbox One, Xbox 360, PlayStation 3, Nintendo Siwtch, 3DS, DS, PS Vita, Android a iOS. Pro všechny platformy nabízíme recenze, preview, videorecenze i pravidelné novinky. Na Games.cz najdete i pravidelné testy a novinky z oblasti hardwaru, podcasty, rozsáhlou databázi her a speciály k očekávaným hrám ze sérií jako Kingdom Come: Deliverance, Red Dead Redemption, Call of Duty, The Elder Scrolls, Assassin's Creed, Grand Theft Auto, Battlefield, nebo FIFA.