Vaulderie je pokus o předělávku hry Vampire: The Masquerade Bloodlines do Unity enginu s přidanou hodnotnou v podobě multiplayeru. Původně tým chtěl hru přetvořit do Source, ale posléze přešel na Unity. Na modu už amatérští odvedli pořádný kus práce, což ostatně dokazuje i video z multiplayerového prototypu.
Cílem předělávky od Unity bylo rovněž dosažení snadnější modifikovatelnosti a odstranění řady chyb i nedostatků původní verze - konkrétně jde o podporu 64-bit systémů a DirectX 11, potažmo nebo přidání všech klanů z World of Darkness a časem i asijských Kuej-Jin, Sabbatu a Society of Leopold pro potřeby multiplayeru.
Bohužel veškeré práce na modu zastavil dopis z právního oddělení CCP. Dokument se odvolává na fakt, že na značku má CCP autorská práva a přeje si, aby tým okamžitě přestal s produkcí jakéhokoliv obsahu, který v sobě nese název Vampire: The Masquerade – Bloodlines.
CCP má na něco podobného plné právo, protože tým si k vývoji Vaulderie modu nesehnal dopředu patřičný souhlas. Na druhou stranu šlo o projekt nekomerční, který autoři nechtěli prodávat a ke zprovoznění modu by bylo nutné na Steamu vlastnit původní hru, na jejíž prodeje by vydání modifikace mělo spíše pozitivní vliv. „Škodlivost“ Vaulderie modu byla (alespoň z uveřejněných materiálů) minimální, spíše by naopak přispěla k návratu hráčů k původnímu RPG.
Pravdou ale je, že Vaulderie tým zjišťování práv ošklivě podcenil. Firmy CCP ani Activison, které měly práva v držení, žádné svolení k vývoji nevydali. S týmem se bavil „kontakt“ v CCP, který ale asi nebyl na nějaké významné pozici a hlavně už ve společnosti nepracuje. Doporučil tvůrcům, aby se obrátili na Activision, kde ale nikdo dotazy nereagoval, protože se ukázalo, že vlastní jen omezená práva na distribuci hry. CCP je momentálně hlavním vlastníkem práv.
Právně irelevantní též je, že se koncept modifikace líbil i několika lidem z Troika Games (tvůrci původní hry) a White Wolf (společnost, která vytvořila stolní RPG předlohu). Svolení od CCP tým neměl. Samozřejmě to ví i oni, proto oznámili, že s tvorbou modu končí, protože jim ani nic jiného nezbývá. Přestože je situace jasná, stejně se člověk neubrání dojmu, že CCP nemusela vůči tvůrcům modifikace jednat s tak velkou rozhodností.
Jediným vysvětlením nekompromisního zastavení vývoje modu by tak mohl být právní systém. V některých státech se společnosti musí takto bránit, aby nevznikl precedens pro případné další spory o značky - tím pádem jde o povinnou reakci. Ze strany CCP by ale bylo hezké, kdyby firma tvůrcům poskytla práva na nekomerční licenci a využití značky.
Je také třeba dodat, že i když se Vaulderie tým zaklíná nekomerčním využitím, na svých stránkách měli výzvu, aby lidé případně vývoj dotovali přes PayPal. Snad právě v tom mohlo právní oddělení CCP vidět snahu se na úkor jejich značky mírně přiživit